Satu dakwaan mengenai kes berkaitan seks yang terjadi di sebuah pusat penempatan untuk rawatan pesakit Covid 19 di Jakarta, Indonesia, menjadi viral di media sosial sejak semalam.

Dakwaan itu viral berikutan salah seorang jururawat yang ditugaskan di Wisma Atlet, Jakarta Pusat itu dikatakan melakukan persetubuhan sesama jenis dengan seorang pesakit Covid 19 yang ditempatkan di pusat rawatan tersebut.

Memetik laporan Detik.com, dakwaan itu pertama kali menjadi heboh di Twitter selepas seorang pengguna dengan nama akaun Twitter @bottialter memuat naik tangkap layar perbincangan dua individu yang didakwa sebagai jururawat dan pesakit untuk bertemu dan melakukan hubungan seks songsang.

Ia malah bukan pertemuan pertama keduanya, tetapi telah pernah melakukan kegiatan tak bermoral itu sebelum ini. Cuitan itu juga menunjukkan sekeping foto serta perbualan yang cukup jijik untuk tatapan umum.

Cuitan tersebut kemudian mendapat perhatian sekaligus menjadi viral. Banyak netizen yang terkejut dengan 'cerita' tersebut sebelum mengecam dan melaporkan dakwaan tersebut kepada pihak berkuasa.

Meski demikian, pihak atasan yang mengelola pusat rawatan Wisma Atlet itu, M Arifin, mengatakan mereka masih belum mendapat laporan atas cerita yang sedang viral.

Kepada pihak media, dia berjanji akan menjalankan siasatan segera jika sudah mendapat laporan.

"Kita akan pastikan jika sudah ada laporan, siasatan menyeluruh dijalankan. Tapi buat masa ini kami sedang menyelesaikan kes pesakit Covid 19 yang semakin meningkat di sini," kata Arifin.

Kredit Foto: ANTARA