,
Filem

Wajib Tonton! JoZan Buat Comeback Menerusi Baik Punya Ah Long

Umirah Halim
11/09/2024
13:35 MYT

Dua tahun lalu raja duo komedi Malaysia, JOZAN iaitu gandingan Zizan Razak dan Johan telah menggegarkan pawagam seluruh tanah air menerusi filem pecah panggung, dan kini mereka kembali menggeletek penonton menerusi filem komedi terbaru, Baik Punya Ah-Long.

Comeback Kumpulan JoZan

Kali ini mereka tampil berbeza dengan watak 'ah long', di mana mereka menjalankan perniagaan pinjaman wang dengan konsep perniagaan yang luar dari kebiasaan.

Penerbit Eksekutif Baik Punya Ah Long merangkap Ketua Astro Shaw, Raja Jastina Raja Arshad berharap filem ini mampu mengubati rindu peminat terhadap JoZan.

"Kekuatan Baik Punya Ah Long adalah pada unsur komedinya dan diperhebatkan lagi dengan lakonan oleh duo komedian terbaik Malaysia, JOZAN. Kami percaya penampilan JOZAN sentiasa dinantikan oleh peminat dan penggemar naskhah tempatan.

“Melihat reaksi penonton menerusi treler dan klip-klip menarik dari filem, rata-rata menyatakan rasa teruja untuk menyaksikan kemunculan semula raja duo ini. Buktinya, 'teaser' comeback mereka mendapat lebih 9.8 juta tontonan di platform digital sejak dilancarkan bulan lalu.

“Tidak hanya menjual elemen komedi yang sangat mencuit hati, filem ini turut menyelitkan elemen kekeluargaan, persaudaraan dan aspek sosial masyarakat.
“Penonton pastinya tidak akan kering gusi tatkala menonton buah tangan terbaru Dato Afdlin Shauki. Melihat portfolio beliau, naskhah komedi adalah kekuatannya dalam pengarahan.
“Kami berharap Baik Punya Ah Long mampu mengubati rindu peminat. Mereka bukan sahaja boleh menikmati filem ini sebagai hiburan, tetapi diharapkan dapat meninggalkan impak dan membuatkan penonton mahu menyaksikannya berulang kali,” katanya menerusi kenyataan media.
Menggunakan tagline 'Semua Boleh Settle', filem ini mempertaruhkan 18 buah lagu yang dinyanyikan oleh barisan pelakon sendiri.

BERITA TRENDING:“Buat Podcast Bagus, Asalkan Tidak Melanggar Hukum Agama..” - JoZan

BERITA TRENDING: Poster Ah Long Tawar Pinjaman Tergantung Di KLCC, Bertebaran Di Bukit Bintang? Netizen Terkejut - “Tak Pernah Di Buat Orang..”

​BERITA TRENDING: Wanita Disapa Sekumpulan Individu Edar Flyers Di Bukit Bintang, Ingatkan Ah Long Rupa-Rupanya…

​BERITA TRENDING: Baik Punya Ah Long: “Jozan ‘Kepala’ Paling Sesuai Lakonkan Filem Ini” – Datuk Afdlin Shauki

Baik Punya Ah Long merupakan terbitan Astro Shaw dengan kerjasama Petra Vision Works dan Golden Screen Cinemas, dan bakal menemui penonton di pawagam seluruh negara bermula 12 September ini.

Persembahan JOZAN lebih memukau dengan gandingan mantap para pelakon handalan tanah air seperti, pemenang Pelakon Terbaik Festival Filem Malaysia ke-22, Dato' Afdlin Shauki, Pelakon Wanita Terbaik Festival Filem Malaysia ke-22, Liyana Jasmay serta Adlin Aman Ramlie, Mia Sara Shauki, Adibah Noor dan Chew Kinwah.
Penampilan istimewa oleh Douglas Lim, Sangeeta Krishnasamy, Carmen Soo, Aziz M Osman, Shashic lewan, Anas Ridzuan, Ileana Matin Shauki, Riezman Khuzaimi, Nizam Jentik-Jentik, Sid Mahmud, Sanjna Suri, Sazali Abd Samad, dan ramai lagi.
Filem ini diarahkan Dato' Afdlin Shauki dan beliau sinonim dengan karya-karya komedi seperti filem Baik Punya Cilok, Papadom, Buli dan Buli Balik. Seperti Baik Punya Cilok, Baik Punya Ah Long juga memaparkan sifat 'brotherhood' yang kuat dan JOZAN adalah pasangan yang paling tepat untuk mendefinisikan makna persaudaraan itu.
Sinopsis:
Baik Punya Ah-Long mengisahkan tentang dua adik beradik, Aloy dan Aley yang menjalankan perniagaan sendiri selepas dipaksa oleh bapa angkat mereka. Meskipun Aloy dan Aley tidak mempunyai pengalaman, mereka tetap menyahut cabaran dan memulakan perniagaan pinjaman wang.
Perniagaan mereka itu bagaimanapun telah menggugat bisnes Lan Panda yang berhasrat untuk menghapuskan Aloy dan Aley.
Saksikan filem ini di pawagam seluruh negara bermula 12 September 2024. Bagi yang ingin menemui barisan pelakon, boleh sertai sesi jelajah di Terengganu pada 13 September dan 14 September di Johor.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hollywood

Drama Epik Sejarah Jepun Shogun Julang 18 Trofi Anugerah Emmy Ke-76!

gempak
16/09/2024
09:26 MYT
Drama epik sejarah Jepun, Shogun melakar rekod baharu apabila menang 18 trofi di acara berprestij Anugerah Emmy ke-76 yang berlangsung di Peacock Theater, Los Angeles, Amerika Syarikat.
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: Pertarungan Sengit 10 Finalis, Elemen Kejutan Jadi Tumpuan… Ini Ramalan Siapa Yang Bakal Bergelar Juara

gempak
15/09/2024
06:55 MYT
Debaran semakin kencang! Pentas akhir Gimme The Mic Malaysia bakal berlangsung malam ini dengan menyaksikan 10 finalis bakal berentap menjadi yang terbaik.
Filem

Sambutan Padu, Baik Punya Ah Long Raih 1 Juta Selepas Tiga Hari Tayangan!

gempak
15/09/2024
05:55 MYT
Filem muzikal komedi, Baik Punya Ah Long membuka tirai pawagam dengan permulaan yang baik dengan meraih kutipan RM1 juta selepas tiga hari tayangan rasmi.
Filem

Baik Punya Ah-Long No 1 Dalam Carta Di Pawagam Selepas Sehari Ditayangkan!

gempak
13/09/2024
02:35 MYT
Filem Baik Punya Ah-Long kini mendominasi carta top 10 filem di pawagam Golden Screen Cinemas (GSC) selepas sehari ditayangkan di seluruh negara.
Hiburan

Tak Mahu Ambil Risiko, JoZan Enggan Buat Podcast - “Kami Ada Jadual Kerja Yang Berbeza, Takut..”

gempak
12/09/2024
13:55 MYT
Di saat medium podcast menjadi norma baharu dalam kerjaya sesetengah artis sejak kebelakangan ini, pelawak Johan dan Zizan Razak enggan membuang masa melakukan platform yang sama.