Doktor selebriti, Dr Say Shazril sering menjadikan platform Instagramnya sebagai medium untuk berkongsi tentang pelbagai perkara, termasuk topik kesihatan.

Terbaharu, Dr Say ada memuat naik dua keping gambar sebelum dan selepas yang menunjukkan sedikit perubahan pada dirinya yang sudah mula bersenam di gimnasium.

Sungguhpun berat tidak turun dengan banyak, namun bagi Dr Saya, dia dapat merasai perbezaan dari segi badannya yang semakin ringan, pernafasan makin lancar dan secara keseluruhan rasa lebih sihat.

A post shared by Dr Shazril Shaharuddin (@say_shazril)


“Kalau tengok dari segi berat badan, memang tak banyak beza turun 1.5 kilogram sahaja. Tapi bagi diri saya sendiri, walaupun dalam tempoh sebulan ni saya ke gimnasium 2 hingga 3 kali seminggu dan makan tak berapa jaga, I can really feel significant difference.

“I feel lighter, I breathe easier and overall I feel healthier. Kalau tak, dulu rasa lesu, rasa tak selesa dan rasa kurang keyakinan,” katanya.

Menurut Dr Say, dia berazam untuk bersenam tiga kali seminggu dan cuba untuk lebih masak sendiri.

“Azam bulan Februari ni nak ke gimnasium minimum tiga kali seminggu dan nothing less. Makan nak lebihkan masak sendiri. Di samping itu ingat nak masukkan elemen kardio dalam senaman saya sebab kardio adalah salah satu senaman yang saya paling benci sejak azali, tapi my heart need to exercise as well.

“Bini pun dah mula bertekad nak bersenam dan jaga makan sungguh-sungguh. Jadi bila ada teman semestinya jadi lagi bersemangat!

“Harapnya progres Mac nanti lebih baik berbanding bulan Februari and I’m looking forward for it. Dah alang-alang saya SAHD (Stay At Home Dad) kenapa tidak gunakan masa saya sebijaknya untuk menjaga kesihatan diri bukan?” tuturnya lagi.

Menerusi ruangan komen, ramai yang memberikan kata-kata positif terhadap perkembangan Dr Say.

“Berat tu memang tak beza tapi body memang nampak lagi tonned sekarang. Good job! Nak start jugalah!” ungkap seorang pengikut Dr Say.

“Good progress. I pun belum cukup sebulan start gym. Good work! Ada partner gym baru semangat!” kata seorang lagi netizen.



***Gempak Most Wanted is back! Korang boleh mula mengundi artis kesayangan korang di sini

Selain itu, teruskan mengundi untuk Top5 Anugerah MeleTOP ERA 2021 di sini #YangFreshYangLegend

Saksikan AME 2021 pada 30 Januari ini secara langsung dari Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di saluran Astro Ria, jam 9.00 malam.​