Berkahwin kerana sayang dan cinta, bukan sebab paras rupa… Namun hal itu mungkin dipandang sebelah mata oleh sesetengah orang.

Menerusi satu perkongsian yang dibuat oleh founder Fabela Skincara, Zaleha Baba di TikTok, usahawan itu berkata, dia ada menerima satu mesej peribadi daripada seorang lelaki.

Menurut Zaleha, lelaki itu mengakui pernah melakukan kesilapan besar dengan menceraikan isterinya semata-mata wanita tersebut tidak lagi kurus.
@zalehababa7 menitik air maat saat kakleha membawa mesej dri tuan punya badan#fyp #fyp #fyppp ♬ original sound - Zaleha Baba

“Kejadian tersebut berlaku empat atau lima tahun lepas. Lelaki itu jatuh cinta dengan seorang janda anak dua. Jadi, dia lepaskan isterinya, dengan alasan isterinya telah naik berat badan. Tapi, bukanlah naik keterlaluan… dia buat alasan itu kerana sengaja mahu cari alasan bercerai.

“Namun, selepas berkahwin selama tiga bulan, baru lelaki ini sedar yang janda yang dikahwini itu mempunyai banyak hutang. Lebih perit, isteri baharunya itu bersekongkol dengan bekas suami untuk kenakan dia,” kongsinya.

Tambah Zaleha, selepas dua tahun berkahwin dengan janda anak dua itu, lelaki berkenaan mengambil keputusan untuk bercerai dan mencari kembali bekas isteri yang ditinggalkannya.

“Tapi yang sedihnya, bekas isteri dia sudah meninggal dunia. Menurut ipar-ipar lelaki itu, bekas isterinya meninggal kerana terlalu taksub nak kurus, kerana cabaran oleh bekas suami.

“Untuk abang itu, walaupun sudah terlewat, tapi sekurang-kurangnya masih ada usaha. Tapi kita wanita jangan lakukan sesuatu yang bodoh, hanya kerana manusia. Take note,” tutupnya.

BACA: Peminat Gelar Dirinya Anoreksia, Ariana Grande: “Anda Tidak Pernah Tahu Apa Yang Dilalui Seseorang”​