Astro telah melancarkan BIZfibre baharu iaitu perkhidmatan jalur lebar generasi akan datang dengan penghala WiFi-6 yang menyediakan jalur lebar berkelajuan tinggi pada kestabilan yang lebih baik kepada perniagaan.

BIZfibre dikuasakan oleh Astro Fibre, adalah pelengkap sempurna kepada Pek TV komersialnya yang menawarkan sukan secara siaran langsung, rancangan TV terbesar, filem blokbuster dan berita terkini.

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Astro - Designate, Euan Smith, memandangkan perniagaan kini menjadi lebih global dan berdaya saing, sangat penting bagi usahawan dan syarikat besar mempunyai akses yang lebih baik kepada sambungan yang lebih pantas dan dipercayai.

“SME merupakan tulang belakang kepada ekonomi Malaysia yang menyumbang 97% daripada jumlah pertubuhan perniagaan.

“Kami berharap untuk bekerjasama dengan sektor SME menerusi tawaran sambungan dan penyelesaian hiburan dengan WiFi bertaraf dunia serta kandungan menarik yang sah.

“Melalui perkhidmatan ini, SME akan berasa tenang apabila mengetahui bahawa mereka melanggan pakej komersial TV yang sah dengan menyediakan perkhidmatan yang lebih baik kepada pelanggan mereka.

“Mendengar maklum balas daripada pelanggan dan prospek komersial kami, kami telah mereka rancangan BIZfibre kami untuk meningkatkan prestasi perniagaan melalui sambungan yang lebih pantas, lebih dipercayai dan stabil.

“Kami telah memilih rangkaian pakej nilai tambah yang memenuhi semua keperluan komersial tanpa mengira saiz atau industri.

“Pek TV BIZfibre dan komersial kami menawarkan proposisi nilai yang unik berdasarkan pelbagai kandungan dan perkhidmatan Astro yang hebat.

“Kami yakin BIZfibre akan menjadi sumbangan penting kepada peningkatan jalur lebar dan pangkalan pelanggan komersial kami,” jelasnya.

Ketika pelancaran diadakan, pemimpin industri termasuk Presiden Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (PRESMA) Datuk Jawahar Ali dari Restoran Ali Maju, Alvin Sinclair dan Saravanan dari The Olive Tree Group dan Christopher Moore dari Le Méridien Petaling Jaya turut hadir bersama.

Nama-nama besar ini juga turut berkongsi bagaimana Astro’s Business Solutions membantu perniagaan pulih dengan kukuh apabila ekonomi dibuka semula supaya mereka boleh terus melayani pelanggan, kini menggunakan sambungan jalur lebar BIZfibre bersama tawaran kandungan TV Astro yang menarik.

Jalur lebar percuma* sehingga 24 bulan

Sempena pelancaran BIZfibre, Astro menawarkan Pek VIP dengan 59 saluran dan Pek Plus VIP dengan 70 saluran.

Pek VIP disertakan dengan semua pas sukan VIP seperti Piala Dunia FIFA Qatar 2022 dan sukan secara siaran langsung lain yang menarik seperti Liga Perdana, La Liga, Ligue 1 dan Serie A, Formula 1, UFC, NBA dan banyak lagi termasuk siri signature.

Drama premiun Astro Originals, One Cent Thief; rancangan antarabangsa premium, Star Trek: Short Treks S1 dan The Roundup (akan datang pada 26 November); kegemaran tempatan iaitu Gegar Vaganza Musim 9, I Love Hua Hee dan Kuri musim 2; serta berita terkini untuk memastikan pelanggan mendapat maklumat terkini tentang peristiwa semasa.

Pelanggan boleh menunjukkan 5 kandungan sukan yang berbeza secara serentak hanya pada RM1,959 sebulan.

Pek VIP Plus termasuk Pas Sukan VIP dan Pas Ragbi dengan 8 skrin sukan yang berbeza secara serentak, dilengkapi dengan pilihan kelajuan jalur lebar sama ada 500Mbps atau 800Mbps secara percuma* sehingga 24 bulan.

Jalur lebar percuma sehingga 24 bulan disertakan dengan langganan tv komersial VIP baharu.

Ketua Bisnes Perusahaan dari Astro, Kevin Ng berkata, AstroBIZ iaitu sebuah cabang perusahaan Astro, berbesar hati untuk memperkenalkan pek fleksi komersil premium baharu yang digabungkan dengan BIZfibre pada harga pengenalan istimewa.

“Kami menggalakkan perusahaan komersial seperti kedai F&B dan hotel untuk hanya mengakses kandungan yang sah.

“Astro telah melabur banyak dalam sukan siaran langsung dan hiburan berkualiti tinggi untuk pelanggan kami selama ini kerana kami tahu mereka menghargainya.

“Kami mengambil serius tentang penstriman kandungan yang menyalahi undang-undang untuk memastikan kami berlaku adil terhadap pelanggan komersial kami yang sah.

“Di bawah Akta Hak Cipta (Pindaan) 2022, sesiapa yang ditangkap menstrim kandungan yang tidak dibenarkan boleh didenda sehingga RM200,000, dipenjarakan sehingga 20 tahun atau kedua-duanya sekali untuk cetak rompak,” jelasnya.

BIZfibre juga tersedia dengan sendiri sambil memberikan internet tetap tanpa had dengan kelajuan 500Mbps hingga 800Mbps masing-masing pada RM239 dan RM299 sebulan.

Juga dilengkapi dengan penghala WiFi 6 terbaharu untuk menjamin keperluan rangkaian pelanggan komersial kini yang semakin meningkat serta satu unit WiFi mesh PERCUMA untuk mengatasi isu sambungan seperti liputan yang lemah dan terhad, titik mati internet dan kelajuan yang tidak konsisten.

Pelanggan boleh menambah langganan WiFi Mesh dengan harga serendah RM10 sebulan.

Sila layari business.astro.com.my untuk mendaftar atau hubungi Khidmat Pelanggan kami di 03-9544 7566 untuk pertanyaan lanjut.

*Jalur lebar percuma sehingga 24 bulan disertakan dengan langganan TV komersial VIP baharu.