Pelakon dan usahawan Nurul Hidayah Mohd Amin atau lebih dikenali sebagai Ardell Aryana gembira kerana telah berjaya menghabiskan pantang selama 44 hari selepas melahirkan cahaya matanya yang pertama.

Dalam satu entri di Instagram miliknya, Ardell berkongsi kisah sewaktu dia masih di dalam pantang kepada mereka yang sering bertanya tentang perkara tersebut kepadanya.

"Throwback hari ke 7 berpantang (Masa ni Arwa Malaikha Urwa halus lagi. Sekarang kuss semangat ) Alhamdulillah hari ni dah habis 44 hari berpantang kami.



"Yang tanya saya ambik service pantang dengan siapa, saya serta kan nama Instagram mereka. Bolehlah tanya-tanya tentang service dari diorang," tulis Ardell.

Menurut Ardell, untuk CL dia dari @pantangplus, dan mengambilnya untuk 7 hari sahaja. Selebihnya dia menjaga diri sendiri selepas tenaga kembali pulih.

"Confinement Lady @pantangplus mereka akan datang dan jaga setiap hari 3 jam (yang tengah cari orang nak jaga pantang boleh tanya dorang, mereka jaga dan service bagus) package ikut masing nak berapa lama di jaga.

"Barang-barang keperluan berpantang pulak macam bekung, herbal, tuam, minyak angin panas tu dan keperluan barang pantang lain beli asing. Jenama set Suri itu saya cari dekat @tatehbangi pastu sy bagi CL pakai kan set tu," tambah Ardell lagi.

Menurut Ardell lagi, sesiap yang mahu mencari orang yang ingin menjaga, boleh mencubanya, dan anda perlu berehat sahaja.

"Selama dorang jaga awak cuma perlu rehat sahaja, makan minum, anak & ibu mereka akan jaga, urut, bertungku semua. Yay dah Merdeka," tulis Ardell yang seronok menghabiskan masa pantangnya.

✍?Throwback hari ke 7 berpantang ( Masa ni Arwa Malaikha Urwa halus lagi .. sekarang kuss semangat ),Alhamdulillah harini dah habis 44hari berpantang ???? kami . Yang tanya saya amik service pantang dengan siapa .. saya serta kan nama Instagram mereka boleh lah tanya-tanah tentang service dari diorang . CL saya dari @pantangplus , saya amik package 7 hari sahaja ( selebih nya jaga diri sendiri bila dah kuat sikit ) & Confinement Lady @pantangplus mereka akan datang dan jaga setiap hari 3 jam ( yang tengah cari Orang nak jaga pantang boleh tanya dorang, mereka jaga dan service bagus ?? ) package ikut masing nak berapa lama di jaga . Barang2 keperluan berpantang pulak macam bekung , herbal ,tuam , minyak angin panas tu dan keperluan barang pantang lain beli asing jenama set Suri itu saya cari dekat @tatehbangi pastu sy bagi CL pakai kan set tu. Jadi yang nak cari orang jaga waktu berpantang tu boleh la cuba , selama dorang jaga awak cuma perlu rehat sahaja , makan minum, anak & ibu mereka akan jaga urut, bertungku semua ✨ . Yay dah Merdeka !! Eh ???

A post shared by نور الهداية (@ardellaryana) on


Ardell Aryana yang berkahwin dengan pelakon Nadzmi Adhwa pada tahun 2019 dikurniakan seorang cahaya mata sulung, Arwa Malaikha Urwa pada 5 Jun 2020 yang lalu.

Baca: Arwa Malaikha Urwa, Cantiknya Nama Anak Ardell Aryana Dan Nadzmi Adhwa