Tempatan

Ken Block Sertai Audi Untuk Kembangkan Kenderaan Elektrik Masa Depan

Erywan
29/09/2021
03:48 MYT
Selepas meninggalkan Ford, akhirnya pelumba profesional, Ken Block mengumumkan pasangan baru dengan bergabung pengeluar automotif jenama Jerman, Audi.
Gabungan itu bakal membantu untuk mengembangkan kereta elektrik masa depan untuk Audi.
Beliau memaklumkan bahawa penyertaan dengan Audi untuk menunjukkan mobiliti elektrifikasi dengan cara yang baru dan menghiburkan.
“Audi sudah melakukan cara yang luar biasa untuk mengemudi kenderaan mereka ke masa depan,” katanya.
Block yang mencipta nama sebagai pemandu rali sejak 2005. Namun, pelumba berusia 53 tahun itu terkenal di seluruh dunia kerana videonya yang cukup unik dengan memandu kenderaan pada tahap ekstrems di lokasi ikonik.
Difahamkan, Audi juga sudah mempunyai rancangan untuk menjalankan kereta rali RS Q E-Tron barunya di Rali Dakar pada Januari ini.
Untuk membuat pengumuman itu, Block melancarkan video baharunya di YouTube yang mendokumentasikan pengalamannya di Jerman dengan didedahkan sejarah Audi.
Pada masa sama, beliau juga sempat memandu Audi RS E-Tron GT, cuma ia sekadar memandu cara biasa dan dilarang untuk melakukan aksi drift.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Block & Unfollow Artis, Apa Itu Kempen Blockout 2024?

gempak
14/05/2024
16:25 MYT
Baru-baru ini kecoh tentang kempen Blockout 2024 yang mendapat perhatian bukan sahaja di Malaysia tetapi di seluruh dunia. Tetapi apakah itu Blockout 2024? Blockout 2024 sebenarnya sebuah kempen yang diasaskan oleh seorang pengguna TikTok yang dikenali sebagai @ladyfromtheoutside sebagai salah satu cara menunjukkan sokongan kepada Palestin.
Viral

Kecoh Bila Kereta Audi Rentung Di Kawasan Perumahan Menjelang Syawal… Apa Sebabnya?

gempak
08/04/2024
03:55 MYT
Berbaki beberapa hari menjelang Aidilfitri, satu keluarga diuji dengan dugaan berat apabila kenderaan mereka terbakar dipercayai disebabkan terkena bunga api. Menerusi posting yang dibuat oleh seorang pengguna Platform X, individu itu mendakwa kereta berjenama Audi tersebut rentung disebabkan oleh tindakan anak kepada jiran mangsa yang membakar
Laman Utama

“Apa Dosa Atau Salah Saya?” – Iqbal Pun Kena Blocked Dengan Nad Zainal

gempak
24/08/2023
08:50 MYT
Alamak, Iqbal pun kena ke.
Laman Utama

"Life In Plastic, It's Fantastic" - Lirik Lagu Barbie Girl (Aqua) Yang Dicipta Lebih 20 Tahun Lepas!

gempak
18/07/2023
09:45 MYT
Kisah Barbie & Ken!
Laman Utama

“Tolong Block Si Diana Ni, Serabut Betul Komen Dia” - Neelofa

gempak
10/08/2022
08:47 MYT
Kenapa Neelofa tidak senang dengan komen Diana?