Artis Korea

Bekas Anggota Kumpulan EXO, Kris Wu Dipenjara 13 Tahun

Mya Amri
26/11/2022
05:34 MYT
Penyanyi yang juga merupakakan bekas anggota kumpulan K-Pop terkenal EXO, Kris Wu dijatuhkan hukuman penjara selama 13 tahun atas kesalahan merogol.
Hukuman tersebut diputuskan oleh Mahkamah Rakyat Daerah Chaoyang Beijing terhadap bintang pop Kanada kelahiran China itu.
Kris didapati bersalah atas dua kesalahan iaitu melakukan jenayah rogol dan mengumpulkan beberapa individu lain melakukan aktiviti seksual.
Untuk kesalahan jenayah rogol, Kris dihukum penjara selama 11 tahun enam bulan, manakala 22 bulan atas hukuman mengumpulkan orang untuk aktiviti seksual.
Terdahulu, Kris sebelum ini ditahan di Beijing pada 31 Julai tahun lalu selepas seorang pelajar China berusia 18 tahun mendakwa penyanyi itu mengajaknya bersama beberapa remaja lain di bawah umur untuk mengadakan hubungan seks.
Untuk info, Kris hanya sempat bersama EXO selama dua tahun sebelum meninggalkan kumpulan itu pada 2014 dan memilih untuk meneruskan karier solo dan menceburi dunia lakonan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Oppa Handsome Lee Joon Gi Nak Datang Malaysia 22 September Depan! Ini Harga Tiket Serta Tawaran Eksklusif Yang Diberikan

gempak
21/07/2024
05:50 MYT
Pelakon popular Korea Lee Joon Gi bakal mengadakan pertemuan pertamanya bersama peminat di Malaysia pada September depan.
Viral

Dua Beranak Antara Ditahan Ponteng Solat Jumaat, Jika Sabit Kesalahan Boleh Didenda & Dipenjara

gempak
20/07/2024
05:40 MYT
Seorang bapa dan anak lelaki antara empat penjaja yang ditahan penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT) selepas didapati meninggalkan solat Jumaat dalam operasi dijalankan di sekitar daerah ini.
Viral

Gara-Gara Tonton K-Drama, 30 Remaja Korea Utara Dihukum Mati, Penjara

gempak
08/07/2024
04:55 MYT
Pemerintah Korea Utara menjatuhi hukuman mati atau penjara seumur hidup terhadap 30 remaja negara itu kerana menonton drama Korea Selatan (K-Drama).
Hiburan

Lee Hyori Serik Buat Prosedur Kecantikan: “Botox Buat Saya Tidak Boleh Senyum”

gempak
05/07/2024
14:55 MYT
Bukan satu hal yang asing buat para selebriti Korea Selatan melakukan pembedahan plastik. Malah ramai dalam kalangan mereka yang mengaku pernah mencuba sekurang-kurangnya melakukan Botox.
Hiburan

BTS Jin Jadi Pembawa Obor Wakili Korea Selatan Di Olimpik 2024

gempak
02/07/2024
13:23 MYT
Populariti Jin BTS bukan hanya untuk industri hiburan K Pop tetapi juga digunakan dengan baik oleh Korea Selatan apabila dilaporkan bakal menjadi pembawa obor di temasya Olimpik 2024.