Semalam, anggota kumpulan BTS, Kim Seok Jin, atau lebih dikenali sebagai Jin berkongsi sekeping gambar dengan gaya rambut pendek di platform Weverse.

Perkongsian tersebut menandakan yang Jin sudah bersedia untuk menyertai perkhidmataan wajib ketenteraan yang dijadualkan bakal bermula pada esok, 13 Disember 2023.

Menerusi ruangan kapsyen pada platform berkenaan, Jin menulis: “Lebih comel berbanding apa yang saya sangka.”

Terdahulu, laporan media menyebut Jin bakal melapor diri sebagai askar di sebuah pusat latihan baharu di Yeoncheon, Gyeonggido.

Namun, agency BTS, BIGHIT Music menerusi satu kenyataan menjelaskan yang mereka tidak dapat mengesahkan laporan berkenaan dan berharap agar peminat memahami situasi mereka buat masa ini.

Dalam pada itu, menerusi kenyataan media terkini, BIGHIT sekali lagi menegaskan yang tiada acara rasmi berasingan sebelum Jin mendaftar masuk ke pusat latihan.

“Pada hari itu, pusat latihan dijangka sangat sesak dengan mereka yang mendaftar masuk, ahli keluarga, dan peminat. Kami memohon agar pihak media untuk mengelak daripada menghadiri pusat latihan tersebut.

“Bagi mengelakkan kemalangan keselamatan yang disebabkan oleh kesesakan di tapak, Jin akan memasuki pekarangan pusat latihan dengan kenderaan tanpa bertemu media atau peminat secara berasingan. Kami meminta pemahaman anda bahawa tiada ruang menunggu yang berasingan untuk wartawan.

“Kami sentiasa akan berusaha dan memberikan sokongan berterusan sehingga hari Jin memenuhi tugas perkhidmatan tenteranya dan kembali dalam keadaan sihat,” ujar kenyataan tersebut.

Jin dijangka menamatkan latihan ketenteraan pada Jun 2024.

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!