Anugerah berprestij yang sememangnya dinantikan oleh peminat K-Pop iaitu 36th Golden Disc Awards (GDA2022) bakal membuka tirai tidak lama lagi.

Bagi yang baru meminati K-Pop, di sini #OhDaebak nak beritahu antara tarikan GDA2022 ini adalah barisan artis dan juga persembahan eksklusif mereka yang sememangnya mantap!

Anugerah ini juga diiktiraf sebagai majlis anugerah paling digemari oleh para artis kerana keterbukaannya dalam penilaian yang adil selain mengikut objektif sejak kali pertama dianjurkan.

#OhDaebak juga ingin berkongsi dengan korang yang calon-calon GDA2022 ini juga termasuklah dengan nama-nama besar seperti BTS, 2PM, TWICE, Hyuna, BLACKPINK Rose, Taeyeon dan ramai lagi.

Tapi jangan risau, GDA2022 juga akan mengiktiraf pencapaian daripada K-idol yang sedang meningkat naik seperti Aespa, EPEX, Jo YuRi, MIRAE, OMEGA X dan banyak lagi.

GDA2022 akan dihoskan oleh Lee Seung Gi, Lee Da Hee dan Sung Si Kyung, ketiga-tiga mereka ini juga merupakan nama yang tidak asing lagi dalam industri hiburan Korea.

Oh! Di sini #OhDaebak senaraikan antara nama-nama besar yang bakal membuat persembahan di pentas GDA2022.

1st Performance Artist Lineup Announcement.

1. BTS

2. AESPA

3. ENHYPEN

4. THE BOYZ

5. BRAVE GIRLS

6. LEE MUJIN

7. LIM YOUNG WOONG

8. JEON SO MI

2nd Performance Artist Lineup Announcement.

1. IU

2. TXT

3. STRAY KIDS

4. STAYC

5. BIG MAMA

6. SEVENTEEN

7. OH MY GIRL

8. HEIZE

Love kan line up artis? Memang tak sabar nak tunggu GDA2022 ni guys!

Jadi kepada pelanggan ASTRO, jangan lupa saksikan persembahan legend mereka di 36th Golden Disc Awards (GDA 2022) pada Sabtu, 8 Januari, jam 2 petang di aplikasi Astro GO.

GDA2022 dibawakan secara eksklusif oleh ASTRO sebagai penyiar rasmi.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

#OhDaebak merupakan kolum baharu dalam Gempak Chingu yang dikeluarkan setiap Ahad. Berkonsepkan santai, #OhDaebak akan berbicara apa sahaja tentang Korea termasuklah K-Pop, K-Drama, lifestyle, makanan atau topik-topik yang sering dibualkan K-fans. Come on! It’s spazzing time guys!