Tidak bersalah dan dilepaskan tanpa sebarang tuduhan. Begitulah drama terkini yang terjadi kepada rapper, Chris Brown setelah dilaporkan melakukan jenayah pemerkosaan dan penyalahgunaan narkotika di Paris.

Brown meneriakkan ketidak puasan hatinya di akun Instagramnya baru baru ini.

Rapper itu menafikan telah terlibat dengan kasus tersebut. Penafian yang disifatkannya sebagai tidak menghormati itu pun ditulis dengan huruf besar.



Melabelkan sebagai mangsa atau wanita itu menipu, Chris menulis: “I WANNA MAKE IT PERFECTLY CLEAR,” Brown, 29, wrote in the post’s caption. “THIS IS FALSE AND A WHOLE LOT OF CAP [sic]! NNNNNNNNEEEEEEEEEEVVVVVVVVVVEEEEEERRRRRR!!!!!! FOR MY DAUGHTER AND MY FAMILY THIS IS SO DISPRESPECTFUL AND IS AGAINST MY CHARACTER AND MORALS!!!!!”

Dia juga mengatakan semua laporan yang tersebar adalah palsu selain tidak bermoral dan bertentangan dengan karakternya.

Terdahulu, Brown bersama dua temannya iaitu salah seorang merupakan bodyguardnya ditangkap di Paris atas tuduhan pemerkosaan dan penyalahgunaan narkotika setelah seorang wanita melaporkan mereka.

Wanita berusia 24 tahun itu mengaku telah diperkosa pada 15 Januari lalu di Hotel Mandarin Oriental setelah mereka bertemu di sebuah kelab.

Brown dan dua temannya dilepaskan selepas penyelidikan dijalankan terhadap mereka.


(Chris Brown punya beberapa rekor jenayah sebelum ini)

Pengacara Brown, Raphael Chiche dipetik berkata penyanyi itu berhasrat membawa wanita yang melaporkan dirinya diperkosa ke muka pengadilan.

Namun, ini bukanlah satu satunya jenayah yang melibatkan Brown.

Sekadar rekor, dia pernah mengasari mantan pacarnya, Rihanna pada tahun 2009, dimasukkan ke rehabilitas karena terbukti menyerang seorang laki laki pada 2013 dan mengulangi jenayah menyerang dengan senjata mematikan pada tahun 2016.

Sumber: BBC
Instagram: Chris Brown

Oleh: Maliah Surip