Nusantara

Dewi Perssik akan Danai Pernikahan Mantan Suaminya, Aldi Taher

Gempak ID
08/10/2020
07:57 MYT
Aldi Taher dan Salsabillih, dikabarkan akan segera menikah di tahun ini. Hal itu terdengar sampai penyanyi dangdut Dewi Perssik.
Seperti diketahui, Dewi Perssik adalah mantan istri dari Aldi Taher. Soal pernikahan, Dewi Perssik mengatakan akan membantu mendanai biaya pernikahan Aldi Taher dengan Salsabillih.
Dewi Perssik pun membenarkan hal tersebut. Tidak hanya itu, ia akan juga memberikan fasilitas pernikahan serta resepsi pernikahan mantan suaminya.
"Iya, benar. Jadi kan Oktober ini akan mengadakan resepsi nikah di Palembang, after itu di Jakartanya di rumah baru aku," kata Dewi Perssik dikutip Kamis (7/10).
Selain itu, Dewi Perssik juga akan memberikan hadiah pernikahan untuk mantan suaminya tersebut. Ia akan membiayai honeymoon, catering hingga dekorasi pernikahan.
"Honeymoon aku, catering aku, rumah aku. Buat nikah dekor aku juga," jelas Dewi Perssik.
Instagram: @dewiperssikreal
Oleh: Syba
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Pasangan Pengantin Ini Pilih Untuk Nikah Pukul 4 Pagi

gempak
10/07/2024
06:55 MYT
Tindakan sepasang pengantin baharu di Kudus, wilayah Jawa Tengah yang melangsungkan pernikahan pada pukul 4 pagi (waktu tempatan) semalam berjaya mendapat perhatian ramai.
Viral

Punah Hati Bapa Ini Bila Anak Berusia Belasan Tahun Dinikahi Senyap-Senyap Oleh Guru Sekolah Pondok

gempak
07/07/2024
04:55 MYT
Hati bapa mana yang tidak retak apabila mendapati anak gadisnya dikhabar bernikah dengan guru sekolah pondok, tempat anaknya itu menuntut ilmu.
Hiburan

Tak Pernah Bercinta, Redza Rosli Terus Ajak Bella Hanna Beli Cincin & Melamar - “Waktu Itulah Kami Meluahkan Perasaan…”

gempak
22/06/2024
01:38 MYT
Tidak pernah menjalinkan hubungan cinta, pelakon Redza Rosli mendedahkan dia tergerak hati untuk melamar aktres Bella Hanna sebagai isterinya ketika mereka keluar makan dua bulan lalu.
Berita

Suami Diingatkan Tidak Sembunyi Pernikahan Baharu

gempak
19/06/2024
18:51 MYT
Para suami yang ingin mengamalkan poligami diingatkan supaya tidak menyembunyikan pernikahan bersama isteri baharu agar tidak menimbulkan sebarang masalah.
Viral

Siti Jamumall Dah Buat Solat Istikharah Sebelum Bernikah Dengan Aiman Tak Kisah Di Thailand - “Keputusan Bukan Terburu-Buru"

gempak
19/06/2024
07:41 MYT
Susulan kontroversi mengenai perkahwinannya, pempengaruh Siti Jamumall menjelaskan dia mengambil keputusan untuk berkahwin dengan suaminya iaitu Aiman Tak Kesah di Thailand pada 1 Jun kerana mahu mempercepat pernikahan mereka.