Anak-anak memang suka kalau dilayan kerenah mereka memasak di dapur. Apa lagi kalau dapat membakar kek atau membuat manisan yang digemarinya. Nah, memahami ramai yang terpaksa berkurung di rumah, pasti anak-anak pun stres, kan?


Astro Naura menampilkan rancangan baru yang diberi nama Mini Me Bakes yang membawakan ibu dan anak ke dapur untuk bersama-sama berkongsi resepi yang menjadi sajian mereka seisi keluarga. Mudah, cepat dan lazat!


Siaran episod pertama bermula Sabtu ini, 26 Jun sehingga episod 8 pada jam 6.30 petang. Berikut selebriti dan anak mereka yang akan menghiasi setiap episod nanti. Check it out!




EPISOD 1:

- Rozita Che Wan dan anak beliau Aaisyah Dhia Rana meluangkan masa bersama di dapur. Saksikan Che Ta dan Aaisyah membuat hidangan seperti Coconut Shake, Chicken Cornish Pasty dan Cupcakes di dalam episod pertama Mini Me Bakes.








EPISOD 2:

- Tomok serta anak beliau Arian & Andra meluangkan masa bersama di dapur. Saksikan Tomok dan anak-anaknya membuat hidangan seperti air Blackcurrant Lychee, Kuih Lopes dan Kek Coklat Kukus di dalam episod kedua Mini Me Bakes.









EPISOD 3:

- Nana Mahazan dan anak beliau Althea Raqim Brian meluangkan masa bersama di dapur. Saksikan Nana dan Althea membuat hidangan seperti Dalgona Chocolate Milk Shake, Bahulu Pelangi dan Sausage Rolls di dalam episod ketiga Mini Me Bakes.








EPISOD 4:

- Zarina Zainuddin dan anak beliau Azal Azrai meluangkan masa bersama di dapur. Saksikan Zarina dan Azal membuat hidangan seperti Sparkling Lemon Mint, Lempeng Pisang dan Sheperd’s Pie di dalam episod keempat Mini Me Bakes.








EPISOD 5:

- Nadia Nisaa dan anak beliau Omar meluangkan masa bersama di dapur. Saksikan Nadia Nisaa dan Omar membuat hidangan seperti Bandung Milkshake, Kek Pisang Coklat dan Mini Pizza di dalam episod kelima Mini Me Bakes.




EPISOD 6:

- Norman Hakim dan anak anak gadis beliau meluangkan masa bersama di dapur. Saksikan Norman, Marissa dan Maria membuat hidangan seperti Cookies & Cream Milkshake, Biskut Makmur dan Kek Pandan Gula Melaka di dalam episod keenam Mini Me Bakes.






EPISOD 7:

- Diana Danielle dan Muhammad meluangkan masa bersama di dapur. Saksikan DD dan Muhammad membuat hidangan seperti Coconut water with Mixed Fruits, Barli Santan dan Burnt Cheesecake with Fruits di dalam episod ketujuh Mini Me Bakes.






EPISOD 8:

- Black Hanifah dan Khalif Dayyan meluangkan masa bersama di dapur. Saksikan Black dan Dayyan membuat hidangan seperti Caramel Marshmallow Milkshake, Donut Gula dan Mini Chicken dan Waffle di dalam episod terakhir Mini Me Bakes.