,
Berita

Hanya Bayar RM100, Pembuli Esha ‘Alpha Quinn’ Mengaku Bersalah

Ainun
16/07/2024
08:55 MYT
Terbaru, pembuli Esha ‘alphaquinnsha’ iaitu pempengaruh Shahlini Periasamy telah mengaku bersalah di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur hari ini atas pertuduhan mengeluarkan kata-kata kesat untuk membangkitkan kes buli siber.
Shahlini atau nama penuhnya Shahlini Periasamy, 35, telah menghadirkan diri bersama dua individu yang dipercayai sebagai bapa dan suaminya. Mereka kelihatan tenang ketika dibacakan pertuduhan di hadapan Hakim Mahkamah Seksyen, Arunjothy M Selvarwam.
Kemudian, pempengaruh itu turut mengaku bersalah atas perbuatannya dan mengakui dirinya sudah insaf atas segala perbuatannya.
Hakim telah mengenakan denda kepada Shalini sebanyak RM100 atau penjara tujuh hari andai dia tidak membayar denda.
Mengikut pertuduhan, Shalini didakwa atas pertuduhan mengeluarkan kata-kata kesat melalui akaun TikTok alphaquinnsha tanpa sengaja dengan tujuan membangkitkan kemarahan untuk mengganggu keamanan.

BERITA TRENDING: Tamatkan Riwayat Sendiri Kerana Siber Buli, Ini Kronologi Kes Influencer Rajeswary Appahu

BERITA TRENDING: Remaja Nyaris Maut Termakan Biskut Dicampur Racun

BERITA TRENDING: Kes 'Influencer' Maut, Wanita Tempatan Ditahan

BERITA TRENDING: Nizam Jentik Jentik Saksi Kemalangan Maut, Menangis Sampaikan Berita Kematian - "Puan... Suami Puan Ada Dekat Dengan Saya"

Terdahulu, kes pembunuhan Esha yang berumur 30 tahun itu ditemui mati, selepas membuat laporan polis berhubungan ugutan jenayah dan fitnah terhadap dirinya.
Menurut Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Ahmad Sukarno Mohd Zahari mengesahkan seramai 11 saksi termasuk ahli keluarga mangsa dirakam suara untuk kertas siasatan kes tersebut.
Related Topics
Must-Watch Video
Berita

Ibu Didenda RM700, Benarkan Anak 10 Tahun Pandu Kereta

gempak
09/09/2024
09:55 MYT
Padah membenarkan anak berusia 10 tahun memandu kereta, seorang wanita didenda RM700 oleh Mahkamah Majistret Trafik Seremban pada Isnin.
Berita

Tunggang Basikal Dalam Keadaan Mabuk Di Jepun Akan Dipenjara, Denda

gempak
30/08/2024
23:15 MYT
Jepun memutuskan pada Jumaat untuk melaksanakan pindaan Akta Lalu Lintas Jalan pada 1 November, yang memperkenalkan hukuman penjara dan denda bagi mereka yang menunggang basikal di bawah pengaruh alkohol
Hiburan

Cliff Umar Didenda RM5,500 Kerana Miliki, Ambil Dadah

gempak
31/07/2024
06:27 MYT
Penyanyi, Cliff Umar didenda sebanyak RM5,500 oleh Mahkamah Majistret hari ini atas pertuduhan memiliki dan memberi dadah kepada dirinya sendiri pada Mei lalu.
Viral

Dua Beranak Antara Ditahan Ponteng Solat Jumaat, Jika Sabit Kesalahan Boleh Didenda & Dipenjara

gempak
20/07/2024
05:40 MYT
Seorang bapa dan anak lelaki antara empat penjaja yang ditahan penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT) selepas didapati meninggalkan solat Jumaat dalam operasi dijalankan di sekitar daerah ini.
Berita

Syarikat Ini Tolak Gaji RM60 Jika Lewat 5 Minit Sampai Ke Tempat Kerja!

gempak
19/07/2024
11:25 MYT
Seorang pekerja tempatan menyuarakan kekecewaan di media sosial terhadap sebuah syarikat yang mengenakan penalti sebanyak RM600 jika kakitangan lewat satu jam sampai ke tempat kerja.