Hiburan

Nizam Jentik Jentik Saksi Kemalangan Maut, Menangis Sampaikan Berita Kematian - "Puan... Suami Puan Ada Dekat Dengan Saya"

Amri Hassan
03/07/2024
20:55 MYT
"Eh, suami saya mana? Saya rasa tidak sedap hati, itu yang tergerak hati nak telefon," demikian kata-kata pertama daripada wanita yang merupakan isteri kepada mangsa kemalangan maut berhampiran Kolej Management & Science University (MSU), Shah Alam, Selangor pada Selasa.
Itu merupakan perbualan yang dikongsikan pelawak Nizam Jentik Jentik di Facebook ketika mengimbas kembali detik menjawab panggilan telefon daripada isteri Allahyarham Muhammad Firdaus Abd Rahman.
Kata Nizam, perasaannya luluh dan sebak menjadi saksi kematian penunggang motosikal bersama sebuah treler itu.
"Saya menjadi antara yang terawal nampak dan berada di lokasi kemalangan itu. Saya turun memayungi mangsa sebab keadaan panas terik ketika itu. Ada beberapa penunggang motosikal juga membantu mengawal lalu lintas.
"Kami cuba memastikan segala barang penting mangsa, seperti telefon bimbit dan dompet, berada dalam jagaan rapi. Kami tidak dapat menghubungi waris kerana tiada nombor kecemasan tertera di telefon (ini penting).
"Tiba-tiba telefon mangsa berdering dan tertera 'My Lovely Wife'. Allahuakbar. masing-masing tidak berani mengangkat, tetapi saya memberanikan diri mengangkatnya.
"Saya menjawab, 'Assalam puan…' Dia membalas, 'Eh, suami saya mana? Saya rasa tidak sedap hati, itu yang tergerak hati nak telefon'. Dengan hati yang berat dan sebak, saya khabarkan, 'Puan, suami puan ada dekat dengan saya, dia terbabit dalam kemalangan puan'." katanya.
Nizam kemudiannya dimaklumkan bahawa lelaki itu baru selesai menghantar anaknya ke sekolah petang.
"Saya menghantar pesanan WhatsApp untuk kepastian. Gambar profil menunjukkan anak mereka dua orang masih kecil lagi. Allahuakbar, menitik terus air mata saya," katanya.
Sebelum itu, Nizam cuba mendapatkan bantuan kecemasan malah beberapa orang di situ membantunya memeriksa keadaan mangsa sebelum disahkan sudah meninggal dunia.
Berdasarkan rakaman video daripada kamera papan pemuka (dashcam) seorang pemandu di lokasi kemalangan, mangsa dilihat merempuh bahagian belakang sebuah lori yang membelok ke kiri.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Lelaki Warga Asing Diliwat Rakan Gimnasium, Mula-Mula Ajak Borak Kemudian ...

gempak
06/07/2024
11:55 MYT
Seorang lelaki warga asing mendakwa diliwat seorang lelaki warga tempatan yang dikenalinya di gimnasium sebuah kondominium di Kuala Lumpur.
Hiburan

Cari Kelainan, Penerbit Filem 'Siapa Tutup Lampu?' Pilih Pengarah Indonesia - "Saya Mahu Sesuatu Yang Mudah Diterima Penonton"

gempak
06/07/2024
09:49 MYT
Demi menyuntik kelainan dalam filem Melayu sulungnya, penerbit Punnagai Poo Gheetha daripada SG Entertainment & Advertising memilih sutradara Indonesia, Reka Wijaya sebagai pengarah filem Siapa Buka Lampu?
Viral

Viral Minum Air Basuhan Kaki Jemaah Balik Haji, Ini Komen Pendakwah - "Ia Tak Jatuh Syirik Tapi Satu Perbuatan Yang ..."

gempak
06/07/2024
08:55 MYT
Baru-baru ini kecoh di media sosial berkaitan tindakan beberapa orang wanita di Indonesia yang meminum air basuhan kaki pasangan suami isteri yang baru pulang dari menunaikan haji.
Berita

Askar Hilang 19 Hari Ditemui Selamat, Lemah Akibat Kelaparan Dan Dehidrasi

gempak
06/07/2024
07:35 MYT
Anggota Batalion Ke-7 Rejimen Sempadan (RS) yang dilaporkan hilang ketika menyertai Op Ukur bersama Jabatan Ukur dan Pemetaan (JUPEM) di sempadan Malaysia-Brunei di Limbang 18 Jun lalu, pada Sabtu.
Berita

Individu Narsistik Perlu Dielakkan Atas Dasar Kasih Sayang, Bukan Kerana Benci!

gempak
06/07/2024
06:55 MYT
Individu yang mempunyai penyakit gangguan personaliti narsistik (narcissistic personality disorder) atau sifat mengagumi diri secara berlebihan wajar dihindari agar tidak menyebabkan tekanan dan gangguan emosi.