Hiburan

Azharina Didiagnosis Hidap Kanser, Bakal Dibedah - “Kalau Sakit Tentulah Saya Akan…”

Asyikin Mayudin
26/06/2024
08:55 MYT
Penyanyi Azharina Azhar, 39, mendedahkan dia menghidap kanser bagaimanapun masih belum dapat berkongsi lebih lanjut mengenai penyakit yang dihidapinya.
Azharina memberitahu dia sedang menunggu keputusan laporan kesihatannya yang bakal keluar dalam tempoh dua minggu lagi.

BERITA TRENDING: "Badan Tak Boleh Tahan, Ada Masa Berdarah Tanpa Henti..." - Azharina Gagal Tahan Sebak, Dedah Hidap Penyakit Kencing Manis

Menurut Azharina lagi, dia sepatutnya menjalani dua pembedahan besar namum memilih untuk menangguhkannya bagi melunaskan beberapa tugasan yang belum selesai.

“Saya didiagnos kanser tetapi belum boleh dikongsi kerana masih menunggu keputusan yang tepat dalam tempoh dua minggu lagi.

“Sepatutnya saya menjalani pembedahan pada minggu hadapan tetapi terpaksa ditangguhkan kerana ada beberapa kerja yang perlu dilunaskan.
“Pembedahan itu terpaksa dilakukan atas nasihat doktor akibat masalah kesihatan kerana saya suka makan. Satu lagi pembedahan pula melibatkan kanser yang masih belum dikenali pasti,” katanya kepada Gempak.

​BERITA TRENDING: Azharina Beri Tips Nak Kenal Si Talam Dua Muka! - “Kalau Bagi Satu Benda, Orang Tanya Soalan…”

Azharina ditemui di majlis pelancaran single terbaharunya berjudul Realiti duet bersama Kozae di Kadeq Kamek, Sunway Putra Mall, Kuala Lumpur.

BERITA TRENDING: All Stars Gegar Vaganza: Azharina Bakal Nyanyikan Lagu Kegemaran Ibu - “Saya Sebak Sebab Dia Datang Jauh, Dari Sabah…”

Tambah Azharina lagi, salah satu sebab dia memilih menangguhkan pembedahannya kerana memerlukan masa untuk sembuh.

​BERITA TRENDING: All Stars Gegar Vaganza: "Dia Sangat Sedap Menyanyi, Tapi Tantrum Tu Buat Kami ..." - Ulas Ramli MS Fasal Azharina

Dalam pada itu Azharina turut mendedahkan dia juga menghidap penyakit kencing manis sejak dua tahun lalu.

Akui Penyakit Ganggu Emosi

Penyakit itu diakui menganggu aktiviti harian dan emosinya tetapi Azharina memilih untuk berfikiran positif.
“Saya juga insan biasa, kalau sakit tentulah akan menangis. Biasanya saya akan dengar lagu-lagu galau untuk redakan perasaan.
“Tetapi saya selalu ingatkan perlu positif demi anak-anak dan pekerja. Apa pun yang terjadi hidup tetap perlu diteruskan.
“Saya kena tempuh ujian ini walaupun perit dan menyakitkan,” katanya.
Terdahulu, penyanyi itu pertama kali mendedahkan penyakit dihidapi ketika menjadi tetamu undangan untuk program No Filter bersama pengacara Elly Mazlein.
Menurut Azharina, dia mengalami pendarahan teruk ksewaktu menyertai program All Stars Gegar Vaganza (GV10) pada September 2023.
Walaupun tidak mendedahkan secara khusus, namun doktor yang merawatnya ada menasihatikan agar dia menjalani pembedahan dan rawatan kimoterapi.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Rosé BLACKPINK & Cha Eunwoo Bercinta?

gempak
03/07/2024
15:00 MYT
Dikatakan sedang hangat bercinta, nama Rosé BP dan Cha Eun-woo dipetik kembali.
Berita

Gelora Udara: "Kami Fikir Akan Mati" - Penumpang Air Europa Kongsi Pengalaman Ngeri

gempak
03/07/2024
00:42 MYT
Enam penumpang antara berpuluh yang cedera dalam kejadian gelora udara ketika dalam perjalanan dari Madrid masih menerima rawatan di Brazil, di mana pesawat itu terpaksa membuat pendaratan kecemasan, kata Air Europa pada Selasa.
Gaya Hidup

Najis Burung Merpati Penyebab Jangkitan Paru-Paru

gempak
02/07/2024
14:45 MYT
Orang ramai diingatkan supaya mengelakkan diri daripada terdedah kepada najis burung merpati kerana boleh menyebabkan jangkitan paru-paru merpati atau ‘pigeon lung’.
Hiburan

"Penyanyi Veteran Sepatutnya Dibayar RM10,000 Satu Show" - Khadijah Ibrahim

gempak
02/07/2024
04:30 MYT
Bintang yang mencipta legasi di pentas muzik sejak era 1970-an, Datuk Khadijah Ibrahim, 65, berpendapat penyanyi veteran wajar dibayar sekurang-kurangnya RM10,000 bagi setiap persembahan sesuai dengan merit dan kepakaran dimiliki.
Hollywood

Ariana Grande Mahu Makan Malam Dengan Pembunuh Bersiri, Disifatkan Sakit Otak

gempak
30/06/2024
21:51 MYT
Penyanyi Ariana Grande meluahkan keinginan keluar makan malam bersama salah seorang pembunuh bersiri paling kejam dunia jika berpeluang berbuat demikian.