Kira-kira 1,000 haiwan eksotik, reptilia dan haiwan peliharaan dilaporkan rentung dalam kebakaran besar yang menyebabkan lebih 100 buah kedai hangus di Bangkok.

Ikan laga Siam

Gabenor Bangkok, Chad Sittipunt berkata, kebakaran meliputi keluasan 1,300 meter persegi melanda Pasar Hujung Minggu Chatuchak dan menyebabkan sekurang-kurangnya 1,000 ekor haiwan mati termasuk anjing, kucing, burung, ular, labah-labah dan ikan laga Siam.

BERITA TRENDING: Lelaki Selamba Bawa 10 Ekor Anaconda Dalam Beg Dari Thailand Ke India

BERITA TRENDING: Berada Di Belakang Singapura, Kuala Lumpur Di Tangga Ke-3 Lokasi Food Hunting Pilihan Pengguna Booking.com

BERITA TRENDING: Remaja 14 Tahun Disyaki Terlibat Dalam Insiden Tembakan Rambang Siam Paragon

BERITA TRENDING: Jumpa Pelacur, Orang Menari Bogel & Minum Arak Di Bangkok, Iqbal Zulkefli; “Saya Langsung Tak Buat Perkara …”

Superintenden Polis, Phuwadon Ounpho berkata, kira-kira 118 kedai hangus manakala siasatan awal menunjukkan kebakaran berpunca daripada pendawaian elektrik.

Pasar Chatuchak terkenal dengan kedai yang menjual pakaian fesyen, aksesori dan haiwan eksotik yang menarik ribuan pengunjung setiap hujung minggu.

Pasar itu juga menjadi tarikan pelancong yang popular selain juga destinasi membeli-belah yang popular di kalangan penduduk tempatan.

Seorang inspektor polis yang menyiasat kes itu berkata, api telah berjaya dipadamkan pada jam 6 pagi (waktu tempatan) dan punca kebakaran sedang disiasat.






Sumber: Agensi melalui Sinar Harian

BERITA TRENDING: Kempunan Ke Thailand? Syarat Ketat Melancong Ke Negara Itu Akhirnya Dilonggarkan Termasuklah…

BERITA TRENDING: “Pindah Bangkok? Tak Lah…Saya Masih Sayang Malaysia Dan Mak Ayah Saya…” – Safiey Illias

BERITA TRENDING: Mayat Pelakon Thailand Tangmo Nida Yang Terjatuh Dalam Sungai Chao Phraya Ditemui Selepas 38 Jam