,
Berita

2 Beradik Koma Makan Keropok Beracun Tikus, Ibu Belum Terfikir Ambil Tindakan Terhadap Jiran

Gempak
09/07/2024
09:25 MYT
Ibu kepada dua beradik yang kritikal selepas makan makanan ringan yang disyaki mengandungi racun tikus, Nurain Hasnorizal, 25, masih tidak dapat memikirkan tindakan seterusnya terhadap jiran kerana ingin menumpukan perhatian kepada kedua-dua anaknya itu terlebih dahulu.

Masih dalam keadaan koma

Ini kerana, menurut Nurain, keadaan kedua-dua anaknya itu masih sama dan tidak menunjukkan sebarang perubahan positif setelah dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi Pediatrik (PICU) Hospital Pulau Pinang (HPP) sejak Ahad.
Kata ibu muda itu, kedua-duanya masih berada dalam keadaan koma dan dipantau rapi oleh doktor pakar.
"Saya tak fikir lagi tentang tindakan ke atas jiran, sama ada mahu ambil tindakan atau pun memaafkan sahaja mereka. Mungkin saya akan bincang dengan keluarga dulu.
“Buat masa ini, saya nak tumpu terhadap keadaan anak-anak saya dulu. Fikiran saya masih kepada Anak-Anak.
"Keadaan mereka masih sama sejak dimasukkan ke hospital, dalam keadaan koma. Menurut doktor, tiada perubahan positif yang ditunjukkan," katanya ketika ditemui di pekarangan HPP di sini pada Selasa.

ARTIKEL TRENDING: Aisyah Hijanah Nafi Dakwaan Seleweng Duit Derma Orang Awam, Bakal Ambil Tindakan - “Jika Saya Berdiam Pun Tetap Disalahkan”

ARTIKEL TRENDING: Alif Teega, Aisyah Hijanah Nafi Terlibat Komisyen Derma 20% - "Malah Muka Kami Digunakan Tanpa Izin"

​ARTIKEL TRENDING: ‘Kaut’ Komisen Lebih 4 Peratus Daripada Kutipan Derma? Ini Penjelasan Ustaz Azhar Idrus Dari Segi Hukum Syarak

​ARTIKEL TRENDING: Ini Jumlah Derma Yang Disumbangkan Gigi & Bella Hadid Untuk Palestin

​ARTIKEL TRENDING: RM564,000 Terkumpul Untuk Tabung Bantuan Kanak-Kanak Palestin Selepas Ariana Grande Kongsi Link Derma Di IG Story

Ditanya sama ada jirannya ada menghubungi keluarga atau dirinya sendiri untuk berbincang, Nurain berkata, sehingga kini, tiada panggilan telefon mahu pun ajakan berbincang daripada jirannya itu.
"Tak ada," katanya ringkas.
Menurut Nurain, doktor sedang berusaha sebaik mungkin untuk menyelamatkan kedua-dua anak kesayangannya itu.
"Abang yang paling kritikal sebab masih tiada tindak balas, masih dalam keadaan lemah. Adik pula, tekanan darah dia ok, doktor tengah masukkan ubat.
"Saya harap yang terbaik untuk anak-anak saya, saya reda apa sahaja takdir," katanya.
Bercerita lanjut, Nurain berkata, jirannya itu kerap meletakkan racun monyet di bahagian belakang kebun, namun pada hari kejadian, racun tersebut turut diletakkan di bahagian hadapan kebun.
"Semua lima peket keropok yang mengandungi racun monyet. Jarak antara rumah saya dengan kedudukan keropok itu disangkut hanya 50 meter.
"Saya memang tak sangka perkara ini berlaku ke atas anak-anak saya kerana sebelum ini pun, jiran memang sangkut keropok tetapi di bahagian belakang kebun. Mungkin benda nak jadi, kali ini dia letak di hadapan kebun," katanya.
Sebelum ini, Sinar Harian melaporkan, dua beradik Muhammad Akil Syauqi Nur Sufian, 3, dan Muhammad Luth Syauqi, 2, dilaporkan kritikal selepas makan keropok yang dipercayai mengandungi racun tikus di Kampung Padang Ubi, Labu Besar.
Hasil siasatan polis mendapati, dua beradik itu dipercayai mengambil paket keropok segera yang tergantung di dawai besi pagar mengandungi racun tujuan bagi perangkap monyet.
Kejadian itu disedari ibu mangsa pada jam 11 pagi di rumah sebelum membawa kedua-dua anaknya ke Klinik Kesihatan Malau dan Hospital Kulim (HK) untuk rawatan lanjut.
Sumber: Sinar Harian
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Nani Roslan Jadi Emosi Baca Komen Ibu Bapa Pertahankan ‘Abang Bas’ - “Berapa Ramai Rakyat Malaysia Yang Mempunyai Nafsu Terhadap…”

gempak
07/09/2024
01:55 MYT
Pempengaruh dan personaliti Nani Roslan meluahkan rasa berang apabila dia membaca komen reaksi segelintir ibu bapa menyokong video konten ‘Abang Bas’ yang tular di TikTok.
Viral

Ibu Kecewa Anak Dilibas Siak Masjid Dengan Getah Paip Sampai Berbirat, Sebagai Amaran Elak Berbuat Bising

gempak
06/09/2024
21:55 MYT
Kecewa dan kesal, perkongsian seorang ibu mendakwa anaknya dipukul menggunakan getah paip di sebuah masjid semasa solat Jumaat menjadi perhatian warganet.
Berita

Kakak Sudirman, Ibu Atai Meninggal Dunia

gempak
30/08/2024
07:55 MYT
Kakak penghibur legenda, Datuk Sudirman, iaitu Datin Rudiah @Rodziah Arshad, 81, meninggal dunia jam 12.08 tengah hari ini.
Hiburan

“Saya Percaya Kebolehan Anak Saya” - Rita Rudaini Tiada Tips Besarkan Anaknya Sendirian

gempak
27/08/2024
05:55 MYT
Biarpun membesarkan kedua-dua anak lelaki sendirian, pelakon jelita Rita Rudaini akui tiada sebarang tips untuk dikongsikan kepada khalayak.
Hiburan

Mariah Carey Hilang Ibu & Kakak Yang Pernah Mahu Menjualnya Kepada Bapa Ayam, Meninggal Dunia Pada Hari Sama

gempak
27/08/2024
00:55 MYT
Penyanyi popular Mariah Carey sedang berduka apabila kehilangan dua insan terdekat dalam hidupnya.