,
Laman Utama

5 K-Pop Idol Yang Membesar Dalam Keluarga Kaya

Gempak
09/09/2021
14:45 MYT
Melihat pada lanskap industri hiburan K-Pop, kita dapat saksikan ramai antara K-Pop Idol yang berjaya meraih sukses dalam karier mereka. Namun, tahukah anda, ada antara K-Pop Idol yang lahir dan dibesarkan dalam keluarga yang berada?
Jom semak senarai ini:
1. Tzuyu (Twice)
Sebelum debut sebagai bintang K-Pop bersama Twice, ibu bapa Tzuyu merupakan usahawan pasar malam berjaya. Kemudian, mereka mengembangkan cabang perniagaan dan kini memiliki beberapa klinik kosmetik serta hospital di China dan Taiwan. Selain itu, ibu Tzuyu juga memiliki sebuah kafe.
2. Nichkhun (2PM)
Berasal dari Thailand, bapa Nichkhun merupakan ketua pegawai eksekutif di salah sebuah syarikat farmaseutikal tersohor di sana. Pelakon filem Brother Of The Year itu juga mendapatkan pendidikan di Whanganui Collegiate School, iaitu antara kolej berprestij di New Zealand.
3. Siwon (Super Junior)
Sungguhpun Siwon kini merupakan seorang K-Pop Idol yang sangat berjaya, namun, dia juga membesar dalam keluarga yang berada. Bapanya merupakan bekas Ketua Pegawai Eksekutif Boryung Pharmaceutical dan ibunya juga memiliki bisnes pakaian dalam wanita yang berjaya.
4. Chenle (NCT)
Dikhabarkan, Chenle merupakan cucu kepada seorang konglomerat berpengaruh di Shanghai, China. Hal ini dapat dilihat menerusi gambar-gambar comel yang memperlihatkan kehidupan mewah Chenle sewaktu sebelum debut sebagai anggota NCT Dream.
5. Jay (Enhypen)
Bapa kepada Jay, iaitu James Park merupakan Presiden Sinar Tours, iaitu agensi pelancongan yang menyasarkan kemasukan pelancong Korea Selatan ke negara Brunei. James juga merupakan rakan kongsi bagi syarikat berkenaan.
Sumber: Koreaboo, Yaay dan Ayland (Youtube)
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Pelakon Kacukan Terima Wang Lebih RM1 Juta Pada Pertemuan Dengan Peminat

gempak
12/09/2024
02:25 MYT
Pelakon berusia 29 tahun, Sirilak Kwong atau Lingling Kwong boleh dianggap sebagai selebriti yang bertuah.
Hollywood

Selena Gomez Kini Bilionair, Miliki Nilai Kekayaan Sebanyak ...

gempak
08/09/2024
09:50 MYT
Selena Gomez baru berusia 32 tahun namun jangan main-main apabila menyebut tentang aset atau kekayaan yang telah dimiliki oleh bintang Hollywood ini.
Artis

Pelakon Korea Selatan Dipenjara Setahun Atas Kesalahan Dadah

gempak
03/09/2024
17:55 MYT
Pelakon Yoo Ah-in dijatuhi hukuman penjara setahun pada Selasa (3 Sept) kerana kerap menyalahgunakan dadah terlarang dan ditahan serta-merta, lapor Agensi Berita Yonhap.
Berita

Satu Lagi Pesawat MAS Terpaksa Berpatah Balik

gempak
02/09/2024
04:15 MYT
Sebuah lagi pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) ke Seoul, Korea Selatan dipercayai mengalami masalah teknikal sehingga terpaksa berpatah balik ke Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada Ahad malam.
Hiburan

Afgan Ulas Aksi Mesra Bersama Jessi Dalam Video Muzik ‘Escape’ - “Sama Macam Kita Selalu Lakukan…”

gempak
12/08/2024
13:25 MYT
Penyanyi Indonesia, Afgan mendedahkan bahawa dia tidak mengambil kisah tentang komen yang dilemparkan oleh netizen selepas melancarkan lagu duetnya bersama penyanyi terkenal Korea, Jessi.