,
Advertorial

5x Hibrid Zum+20x Digital Zum, Ultra Steady Mode Atau Ultra Dark Mode, Fungsi Videography & Photography Compatible To DSLR!

Zulaikha Yusof
18/10/2019
07:08 MYT
OPPO telah memperkenalkan telefon pintar OPPO Reno2 baru di Malaysia. OPPO Reno2 siri bukan sahaja membawa DNA jenama kreativiti siri Reno dengan memperkenalkan idea ‘storygrapher’ tetapi penampilan, skrin, dan kualiti media juga telah dinaik taraf sepenuhnya.
Sebab itulah Duta OPPO Reno2 Neelofa dan lain-lain pun suka akan nya!
5x Hibrid Zum+20x Digital Zum, Video Stabil Ultra dan Ultra Dark Mode merupakan kelebihan utama pada OPPO Reno2. Walaupun video pendek dan Vlog mengetuai trend semasa, pengeluaran kandungan kreatif telah menjadi normal.
OPPO Reno2 membawa anda meneroka pengalaman yang berada di sekeliling dengan cara yang paling menakjubkan.
Ceritakan cerita anda menggunakan OPPO Reno2, Melangkaui imaginasi.
OPPO Reno2 mempunyai kombinasi kamera kuad yang mengagumkan dengan 48MP,lensa utama ultra jelas, lensa sudut lebar 8MP, lensa telefoto 13MP dan lensa mono 2MP.. Selain itu, kamera kuad dapat menghasilkan hasil yang cantik dalam fotografi dan videografi ke dalam bentuk imaginasi.
Walaubagaimanapun, anda mungkin tidak tahu bahawa terdapat banyak ciri tersembunyi untuk penggemar video dalam OPPO Reno2!
Berikut merupakan senarai kelebihan yang mungkin anda tidak tahu dalam OPPO Reno2:

1. Zum Hibrid 5x ke Zum Digital 20x dalam Video & Gambar

Zum hibrid 5x ke zum digital 20x, dengan lensa sudut lebar dan lensa telefoto yang panjang tidak menyokong 1080p 60fps untuk mengambil video namun jangan risau kamera utama ada.
Bagi mereka yang sering merakam video pasti sering mengalami masalah gegaran, ‘pixel’ video pecah dan kurang efek tambahan.
Contohnya ketika anda sedang berhibur di konsert. Tidak perlu mengeluarkan wang lebih untuk mendapatkan tiket di bahagian depan kerana dengan OPPO Reno2 anda boleh mengambil video pada jarak jauh dengan kualiti video yang stabil, tidak pecah di samping audio juga jelas.
Cabaran itu telah diatasi oleh OPPO Reno 2 kerana ia adalah peranti paling tepat. Barulah video nampak standing DSLR!
Bukan sahaja ia boleh zum dalam video rakaman, ia juga boleh mengunakan zum dalam fotografi juga! Zum Hibrid 5x ke Zum Digital 20x merupakan fungsi flagship pada pasaran phone sekarang, jadi begitulah gempak fungsi fungsi yang OPPO Reno2 adakan!

2. Video Stabil Ultra

Teknologi penstabilan yang terkemuka di industri OPPO meningkatkan kestabilan video.
Tanpa mengira gaya hidup aktif pengguna menjadikan Siri Reno2 sesuai sama ada sedang joging, ski atau berbasikal. Mari kami tengok video ini:
Ia mencapai piawaian kerana dilengkapi dengan Penstabilan Imej Elektronik (EIS) dan Penstabilan Imej Optik (OIS) yang memberi sasaran lebih tepat semasa situasi yang tidak rata, bersama-sama dengan kadar bingkai 60fps yang meningkatkan penstabilan imej, kelancaran, dan kualiti keseluruhan imej.

3.Video Bokeh Efek

Sebelum penggambaran video, kesan kabur latar belakang boleh dipratetap dan dipratonton. Kedua-dua kamera depan dan kamera belakang OPPO Reno2 kini menyokong mengaburkan latar belakang untuk seorang sahaja.
Kesan ‘blurring’ adalah setanding dengan apa yang dapat disediakan oleh SLR, kerana ia dapat menyerlahkan objek yang dipilih, dan mewujudkan rasa puas hati ketika merakam landskap dan pemandangan.
Selain itu, dari segi fotografi pulak OPPO Reno2 dilengkapi dengan beberapa ciri-ciri menarik iaitu:

4. Mod Gelap Ultra, gambar kelihatan terang walaupun dalam keadaan gelap

Seri Ultra Dark Series Reno2 memudahkan untuk mengambil swafoto dengan lebih sempurna dalam keadaan cahaya yang rendah, kerana ia juga boleh mengambil foto objek yang tidak dapat dilihat dengan mata manusia.
Sebagai contoh, jika tahap cahaya mengukur di bawah 5 lux, AI yang dikhususkan kamera akan bantu mencerahkan gambar.

5. Skrin Sinar Matahari

Pada waktu siang, OPPO Reno2 dilengkapi dengan skrin AMOLED Sunlight yang lebih baik apabila menawarkan kecerahan yang mencukupi walaupun dalam persekitaran luaran yang terang sambil memanjangkan hayat perkhidmatan skrin sebanyak 50% dan mengurangkan penggunaan kuasa sebanyak 6%.
OPPO telah meningkatkan lagi keselesaan pengguna dengan memasukkan penapisan cahaya biru untuk melindungi mata dengan penurunan sebanyak 37.5% cahaya biru, Reno.
Ia dapat mengurangkan kerosakan mata dan memberi keselesaan apabila menggunakannya pada waktu malam.
OPPO Reno2 adalah telefon pintar pertama yang diiktiraf dengan pensijilan paparan penjagaan penuh dari TUV Rehinland yang kini merupakan spesifikasi tertinggi untuk paparan mudah alih.
6. Prestasi berkuasa 8GB RAM+256GB ROM dengan cipset Snapdragon 730G
Peranti OPPO Reno2 ini bukan saja cantik di luar, malah dalamnya juga sangat berkuasa bagi membolehkan aktiviti harian anda disempurnakan dengan lancar. OPPO Reno2 ini dijana cip pemprosesan terbaru Snapdragon 730G yang dipadankan dengan 8GB RAM+ 256GB ROM.
Selain itu, fungsi Hyper Boost 2.0 turut meningkatkan prestasi ‘gaming’ ke tahap lebih tinggi apabila ia menambahbaik respon sentuhan dan kadar frame. Tidak cukup dengan itu, ia juga dianugerahkan Sijil permainan TUV lima bintang. Jadi ‘gamers’ apa tunggu lagi?
Untuk power user, peranti ini dilengkali pengecasan pantas, VOOC Flash Charge 3.0. Dengan VOOC Flash Charge, anda tidak risau akan bermain phone sambil mengecas phone anda kerana ia tidak akan overheat atau pun berbahaya!
Tidak seperti kebanyakkan telefon pintar yang ada di pasaran, OPPO Reno2 mempunyai dua pilihan warna yang pasti memikat hati pengguna iaitu Luminious Black dan Sunset Pink.
Mana boleh dapatkannya?
Harga bagi OPPO Reno2 adalah RM2,299. Para pengguna boleh mula membuat pra-pesanan sehingga 25 Oktober di semua Kedai Konsep OPPO, atau secara atas talian di Laman Sesawang Rasmi OPPO.
Para pelanggan pra-pesanan akan menerima satu tahun Jaminan Perlindungan Skrin OPPO dan beg eksklusif OPPO Reno dengan jumlah keseluruhan bernilai RM318.
OPPO Reno2 akan mula dijual bermula 26 Oktober di semua Kedai Konsep OPPO, atau secara atas talian di Laman Sesawang Rasmi OPPO, Pelanggan OPPO dan AEON kini dapat memiliki OPPO Reno2 baru pada kadar faedah 0% dengan kredit AEON sehingga 12 bulan untuk ansuran, tiada deposit dan kad kredit diperlukan!
Roadshow OPPO Reno2 pada 26 Oktober 2019
Jangan lupa untuk pergi ke OPPO Reno2 First Sales Roadshow dekat Sunway Pyramid Orange Concourse!
Kalau anda membeli OPPO Reno2 kat roadshow tersebut, anda mempunyai peluang untuk mendapatkan free gift dengan jumlah keseluruhan bernilai RM1,067, termasuklah beg eksklusif OPPO Reno bernilai RM199, Powerbank VOOC bernilai RM269 dan earphone Enco Q1 yang bernilai RM599.
Jangan tunggu lagi dapatkan OPPO Reno2! Layari laman web rasmi, OPPO Reno2 untuk maklumat lanjut.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Laman Utama

Hasilkan Gambar & Filem Bertemakan Kemerdekaan Dalam Peraduan Oppo 66 Potret Malaysia Untuk Menangi Hadiah Menarik!

gempak
30/08/2023
04:34 MYT
Gempaknya Peraduan Oppo 66 Potret Malaysia
Laman Utama

Unbeatable! Sudahlah Murah, OPPO A95 Lagi Boleh Tambah 5GB RAM? Ganjaran Pun Banyak Kalau Tempah Awal!

gempak
18/11/2021
05:40 MYT
Ini antara sebab mengapa anda perlu dapatkan OPPO A95!
Laman Utama

Pencabar Telefon Pintar Flagship 2021? OPPO FindX3 Pro5G Jawapannya!

gempak
06/04/2021
11:01 MYT
Cepat pra tempah sebab ada ganjaran hingga RM1,935!
Laman Utama

Mahu Rasai Pengalaman Seperti Berada Di Luar Negara? Jom Ke Lokasi Baharu Insta-Worthy Di KL!

gempak
26/02/2021
08:00 MYT
Jom Ke Lokasi Baharu Insta-Worthy Di KL!
Advertorial

Tahniah! Berikut Adalah Pemenang OPPO Be RENOgrapher… Korang Memang Power!

gempak
01/01/2021
08:06 MYT
Tahniah untuk semua pemenang!