Laman Utama

“Ada Momen Menitiskan Airmata” - Farid Kamil Kongsi Pengalaman Berdoa Depan Kaabah

Shahrin Zulkifle
25/02/2023
09:00 MYT

Pelakon dan pengarah Farid Kamil meluahkan rasa syukur apabila dapat kembali ke Tanah Suci Makkah bagi mengerjakan ibadah Umrah selepas kali terakhir menjejakkan kaki ke situ pada enam tahun lalu.

Bertambah manis lagi, Farid menjelaskan pengalaman Umrah kali ini sedikit berbeza kerana ditemani oleh isteri, Diana Danielle dan dua anaknya, Muhammad serta Nur Aurora.

Malah, katanya, untuk membawa keluarga ke Makkah merupakan impiannya sejak dulu lagi.

“Makkah dan Madinah adalah tempat terbaik di dunia, saya ingin kongsikan bersama anak dan isteri.

“Apabila Allah jemput saya ke sana sekali lagi selepas enam tahun lepas, rasa bersyukur sangat, Alhamdulillah. Itu merupakan satu nikmat untuk saya dan keluarga.

“Saya tengok Diana sangat seronok dapat lakukan Umrah. Begitu juga anak-anak saya. Bila saya dapat bawa mereka ke sana, saya harap ia menjadi inpirasi kepada orang lain untuk bawa keluarga mereka ke sana juga,” katanya kepada Gempak.

Farid berkata demikian ketika ditemui pada malam gala tayangan filem terbaharu lakonanya berjudul Sumpahan Syaitan yang berlangsung di Pavilion Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Dalam masa sama, Farid mendedahkan ada momen menitiskan airmata ketika dia berdoa di hadapan Kaabah.

“Ketika berada disana, terlalu banyak doa yang saya simpan dan terjemahkan di depan Kaabah.

“Sudah tentu ada momen yang menitiskan air mata apabila kita di sana. Itu adalah antara rahsia Allah dengan kita,” tambahnya.

Selain Farid, Sumpahan Syaitan turut dibintangi Nynaa Harizal, Datuk Ac Mizal, Datuk Jalaluddin Hassan, Azlee Senario, Yassin Senario, Saiful Apek dan ramai lagi.

Sinopsis:

Kisahnya tentang Sam diperdaya untuk membuat pelaburan MLM yang diketuai oleh Ray. Sam bertemu dengan rakan baiknya seorang broker hartanah iaitu Malik bagi meminjam wang untuk modal pelaburan, namun gagal.

Sam terpaksa meminjam wang dengan seorang peminjam wang yang ganas iaitu Branco. Selepas Sam menyedari beliau telah ditipu oleh Ray, Sam membawa keluarganya berjumpa Malik bagi melarikan diri daripada Branco.

Malik telah mengarahkan Sam dan keluarganya pergi ke sebuah hotel lama di daerah Segamat, yang baru dibelinya untuk menyembunyikan diri. Namun malangnya nasib Sam sejak hotel itu beroperasi, pelbagai kejadian aneh dan misteri berlaku di hotel tersebut. Apakah kejadian itu? Untuk mengetahui, saksikab Sumpahan Syaitan pada 2 Mac depan di pawagam seluruh Malaysia.

Undi bintang digital dan content kegemaran Top 5 anda di Gempak Most Wanted Awards 2022 di sini.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Gaya Hidup

#Travelmana: Diskaun Saudia Airlines, Pakej ‘Pergi Dahulu Bayar Kemudian' Antara Tawaran Menarik Di PAPUH Muslim Travel Fair 2024

gempak
23/07/2024
19:57 MYT
Kisah jemaah tertipu dengan pakej-pakej murah di media sosial untuk mengerjakan haji dan umrah bagai tidak pernah terhenti.
Filem

Berlakon Dalam Berpuluh-Puluh Filem, Ini 5 Watak Farid Kamil Yang Paling Ikonik!

gempak
18/07/2024
09:55 MYT
Lebih dua dekad menjejakkan kaki dalam dunia hiburan, nama pelakon Farid Kamil bukanlah sesuatu yang asing lagi dalam industi seni tanah air.
goldmovie

#Gold: Dapat Sarung Jersi Badminton Rashid Sidek, Farid Kamil Anggap Watak Dalam Filem Satu Penghormatan Besar

gempak
15/07/2024
05:55 MYT
Memainkan watak sebagai Datuk Abdul Rashid Mohd Sidek (Rashid Sidek) menerusi filem Gold, pelakon Farid Kamil berkongsi tentang pengalaman yang tidak dapat dilupakan iaitu menyarungkan jersi badminton sebenar daripada tahun 1992 bagi menjayakan karakter tersebut.
Viral

Penduduk Kampung Beratur Minum Air Rendam Kaki Haji, Hajah

gempak
06/07/2024
18:39 MYT
Sebuah video tular di aplikasi TikTok memaparkan sekumpulan penduduk di sebuah kampung beratur untuk meminum air rendam kaki yang didakwa sebagai 'air berkah'.
Viral

Viral Minum Air Basuhan Kaki Jemaah Balik Haji, Ini Komen Pendakwah - "Ia Tak Jatuh Syirik Tapi Satu Perbuatan Yang ..."

gempak
06/07/2024
08:55 MYT
Baru-baru ini kecoh di media sosial berkaitan tindakan beberapa orang wanita di Indonesia yang meminum air basuhan kaki pasangan suami isteri yang baru pulang dari menunaikan haji.