,
Berita

“Ada Yang 18 Kali Tonton Pun…”- Tiara Jacquelina Terkejut 7,000 Tiket Puteri Gunung Ledang Musical Dah Terjual!

Syafiqah Jalal
15/06/2020
13:50 MYT
Belum lagi diumumkan barisan pelakon, tiket bagi menyaksikan pementasan Puteri Gunung Ledang Musical (PGLM) musim keempat telah pun terjual sebanyak 7,000.
Ketua Pencetus Impian Kumpuan Enfiniti, Puan Sri Tiara Jacquelina yang mengesahkan berita tersebut bagaimanapu turut terkejut dengan respon peminat.
“Saya rasa abuat pertama kalinya pementasan di Malaysia ini orang terus dan yakin hendak membeli tiket hanya dengan dengar tajuknya sahaja. Malah barisan pelakon pun belum didedahkan lagi.
“Bayangkan sejak penjualan tiket dibuka pada November tahun lalu, ia sudah terjual sebanyak 7,000 keping.
“Terkejut saya bila orang sudah berebut hendak membeli tiket meskipun tarikh pementasan ketika itu jatuh 9 bulan lagi.
“Saya terharu dengan sambutan tersebut, namun agak sedih kerana kami terpaska menutup penjualan tiket ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula dan kini pula ia terpaksa ditangguhkan sehingga tahun hadapan,” katanya.
Tiara berkata kepada Astro Gempak selepas akur dengan keputusan untuk menanggungkan PGLM yang sepatutnya dipentaskan pada 3 Julai ini.
BACA: “Keputusan Ini Amat Berat Kerana…”- Puteri Gunung Ledang The Musical Ditangguh 2021
BACA: Tiara Dedah Rugi RM2 Juta, “Selama Ini Kami Hanya…”- Penangguhan Puteri Gunung Ledang Musical
Pun begitu, Tiara akui penangan PGLM sangat hebat sehingga ada yang menonton lebih dari sekali.
“PGLM ada pengikutnya yang tersendiri. Saya tahu peminatnya sanggup menonton sehingga tiga kali pementasan yang sama.
“Malah saya sendiri pernah berjumpa dengan peminat yang menonton sehigga 18 kali pementasan pun masih mahu tonton pementasan PGLM untuk musim terbaru
“Apa-apa oun saya harap semua peminat dan pembeli tiket bersabar kerana saya akan pastikan PGLM tahun depan merupakan satu pementasan yang hebat dan berbaloi ditunggu,” katanya lagi.
Pelakon PGLM telah mula membuat latihan sejak Disember lalu dan buat masa ini semua latihan terpaksa ditangguhkan sehingga tarikh baru untuk pementasan teater tersebut diumumkan.
PGLM yang memasuki musim keempat itu telah memenangi lapan trofi pada Anugerah Boh Cameronian 2007 termasuk kategori Pengarah Terbaik, Skrip Asal Terbaik, Rekaan Bunyi dan Muzik Terbaik.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

“Sebelum Ini Dia Takut” - Keith Foo Siap Beri Standing Ovation, Bangga Riena Diana Ambil Cabaran Berlakon Teater Andak Bertandak

gempak
01/09/2024
08:50 MYT
Pelakon, Keith Foo menyatakan rasa bangga selepas melihat lakonan kekasihnya, aktres Riena Diana di pementasan teater Anda Bertandak baru-baru ini.
Hiburan

Aizat Saha Gementar Berlakon Teater! - "Saya Perlu Tenaga Yang Cukup, Daya Ingatan Kuat"

gempak
29/08/2024
04:39 MYT
Pempengaruh dan pelakon Aizat Saha gementar untuk beraksi di depan penonton bagi menjayakan pementasan teater Andak Bertandak yang bermula hari ini.
Hiburan

Teater Andak Bertandak Himpun 8 Pelakon Popular!

gempak
06/08/2024
20:34 MYT
Syarikat produksi, Mask Team melakar satu lagi sejarah baharu apabila bakal mementaskan teater berjudul Andak Bertandak yang menghimpunkan lapan pelakon popular tanah air pada 29 Ogos hingga 1 September ini.
Hiburan

“Sedih Bila Dengar Adik-Adik Industri Mengadu Ada Suara Kata Budak Teater Bukan Selebriti, Kenapa Nak Kena Bayar Mahal,” - Farah Ahmad

gempak
05/07/2024
07:55 MYT
Pelakon Farah Ahmad mendedahkan keseronokan berlakon dapat dirasai apabila dapat bermain rasa dengan rakan gandingan terutama yang mempunyai asas dalam teater dan lakon.
Hiburan

Aktivis Teater, Rosminah Tahir Meninggal Dunia

gempak
19/05/2024
16:32 MYT
Aktivis dan pengarah teater disegani, Rosminah Tahir, 65, meninggal dunia di kediamannya di Keramat, Kuala Lumpur, petang Ahad.