Penyanyi Aina Abdul mengakui pernah menjalin hubungan cinta dengan lelaki berdarah kacukan Malaysia-Filipina, namun hubungan tersebut tidak kesampaian.

Aina, atau nama sebenarnya, Nurul Aina Abdul Ghani, 27, berkata, sejak putus cinta dengan jejaka tersebut kira-kira dua tahun lalu, dia belum pernah terfikir untuk mencari pengganti lain.

"Saya pernah ada seseorang (istimewa) tetapi saya yang melepaskan lelaki itu. Dulu sewaktu saya masih belajar dan pada masa sama cuba untuk berada dalam bidang ini, kadang-kadang masa tak cukup.

"Jadi, ingatkan apabila melepaskan dia, saya akan okey. Kami bercinta ketika usia saya 23 tahun," katanya ketika ditemui sewaktu majlis pelancaran kempen 12 Bulan 12 Destinasi Nu-Prep di Putrajaya baru-baru ini.



Cerita Aina lagi, kisah meninggalkan lelaki yang pernah hadir dalam hidupnya itulah yang kemudian mendorongnya menghasilkan lagu Sumpah.

"Lagu Sumpah itu memang kisah cinta saya sebelum ni. Bahkan, sebenarnya, lagu-lagu yang saya hasilkan semuanya mengenai kisah peribadi saya," katanya.

Begitupun, menurut pelantun lagu Shadow itu, dia tidak pernah berhubung dengan bekas teman lelakinya sejak mereka memilih untuk membawa haluan masing-masing.

"Saya dah tak berhubung dengan dia. Lagipun dia sudah ada pengganti.

"Saya je yang tak nak (bercinta) dulu, saya dah lama solo. Kadang-kadang rasa macam dah selesa pula. Dalam keadaan begini, saya rasa lebih banyak idea datang untuk buat lagu," katanya.

Dalam perkembangan lain, Aina bakal beraksi di pentas Anugerah Juara Lagu ke-34 membawakan lagu Sumpah pada Ahad ini.

Sementara itu, kempen 12 Bulan 12 Destinasi Nu-Prep akan berlangsung sepanjang tahun sehingga 31 Disember ini. Bagi maklumat lanjut, layari www.nuprep.com.my