Pelakon dan pengacara, Yana Samsudin, 39, mengalami alahan teruk pada kehamilan ketiga ini sehingga terpaksa beberapa kali dimasukkan ke hospital.

Yana yang kini hamil anak ketiga dengan usia kandungan enam bulan berkata, dia mengalami alahan yang sangat teruk hingga susah nak bangun dan terpaksa baring saja siang dan malam di katil hospital.

"Nak makan pun tak lalu sangat. Sampai banyak kali juga keluar dan masuk hospital. Banyak kali kena masuk air dalam badan dan masukkan vitamin juga.

"Sehingga usia kandungan mencecah lima bulan baru okay sikit. Pada masa sama, saya juga diuji dengan demam Influenza A, ketika kandungan berusia lima bulan," katanya yang dijangka akan melahirkan anak ketiganya itu dengan kaedah pembedahan awal tahun depan.

Menurut Yana, doktor juga tidak galakkan untuk bersalin secara normal sudah dua kali dia melalui kaedah pembedahan sebelum ini.

Mengenai kehamilannya itu, kata isteri pelakon dan penerbit, Fadzil Zahari ini, dia hanya berkongsi berita kehamilannya itu apabila usia kandungan sudah mencecah tujuh hingga lapan bulan pada kehamilan pertama dan kedua sebelum ini.

"Bagi saya, kalau masih lagi dalam tempoh awal kehamilan tidak beritahu pada orang pun okay lagi.

"Maklumlah, saya pernah mengalami keguguran sebanyak tiga kali," katanya.

Mengenai jantina, Yana dan suami masih belum tahu tetapi mereka tidak kisah sama ada bayi perempuan atau lelaki. Mereka juga sudah ada sepasang anak lelaki dan perempuan.

Yana yang berkahwin dengan Fadzil pada Februari 2015 memiliki dua anak iaitu Aisy Mateen, 7, dan Aura Aisy Sofea, 3.

Sumber: Harian Metro