Pelakon dan pengacara, Yasmin Hani mengakui berasa sedih apabila ada antara rakan artisnya yang masih menolak pemberian vaksin COVID-19 yang diberikan oleh kerajaan.

Menurut Hani, 42, perasaan sedih dan tergamam timbul memandangkan dia mempunyai pertalian yang agak baik dengan rakannya itu.

“Saya ada kenal beberapa rakan artis yang tidak mahu menerima vaksin dan masih keluar rumah.

“Rasa sedih sebab dia seperti tidak mempunyai solusi atau fakta yang disokong oleh sains (untuk tidak ambil vaksin), seperti mana dia kata vaksin tiada sokongan sains. Apakah solusi dia terhadap anak-anaknya juga?”

“Apabila saya mendapat tahu kawan saya enggan mengambil vaksin, saya tergamam. Alamak, kenapa engkau eh? Aku sayang kau. Kau baik dengan aku,” kongsi Hani ketika dihubungi Gempak.

BACA: “kenapa Nak Tolak Ikhtiar?” Naim Daniel Terkilan Golongan Tolak Vaksin Tapi Mahu Kelebihan Seperti...

Disebabkan hal itu, akui Hani, dia terpaksa menjauhkan diri daripada rakannya itu. Langkah tersebut diambil bukan kerana membenci, tetapi sebagai ibu yang punya dua anak dan pekerjaan yang memerlukan dia berhadapan dengan banyak orang, kata Hani dia bertanggungjawab menjaga dirinya.

“Dia selalu tanya khabar saya dan perkembangan terkini saya. Tetapi rupanya dia seperti itu. Jadi, saya memang tidak boleh berjumpa dengan dia.

“Saya perlu mengambil langkah berjaga-jaga memandangkan saya ada anak yang masih kecil. Kalau kita diserang COVID-19, kita masih kuat untuk cuba lawan, tapi budak-budak? Saya hanya mahu pastikan persekitaran yang selamat buat keluarga, itu sahaja,” katanya lagi.

Dalam perkembangan lain, drama terbaharu lakonan Hani iaitu The Hotel kini menemui penonton bermula 15 September lalu, Isnin hingga Khamis di Astro Ria pukul 10 malam menerusi slot Megadrama.