,
Laman Utama

Aliff Syukri Tersalah Letak Bendera Negara Sudan, Niat Nak Bagi Sokongan Pada Palestin - "Saya Bangga Dengan Semangat Datuk"

Zulaikha Yusof
24/05/2021
05:15 MYT
Usahawan Datuk Seri Aliff Syukri, 34, antara golongan selebriti yang memberi sokongan kepada saudara Islam di Palestin yang menjadi mangsa serangan rejim Zionis Israel.
Menerusi Instagram (IG) miliknya, Aliff memuat naik sebuah video dengan memakai jubah dan serban sambil berjoget mengikut lagu irama Arab.
Rakaman tersebut memaparkan gelagat dan riak wajah Aliff​ yang tidak berpuas hati dengan tindakan tidak berperikemanusiaan Israel.
Bagaimanapun, ada segelintir pengikut Aliff lebih tertarik dengan bendera yang digunakan.
Menurut mereka, pelantun lagu Bobo Di Mana telah tersilap langkah apabila menggunakan bendera negara Sudan bukan negara Palestin.
"@khybad_: Datuk itu bendera Sudan.
"@babyapples_: Itu bendera Sudan.
"@the_luthssss: Semangatnya Datuk tapi bendera pula salah. Hadoi.
"@mikellperfume: Datuk tak perasan tu..tapi saya bangga dengan semangat Datuk. Datuk memang penghibur nombor satu negara.
"@eynaaa.anuar: Salah bendera tu Datuk.
Terdahulu, ketegangan antara Palestin dan Israel kian memuncak selepas rejim Zionis itu bertindak ganas memukul dan mengusir umat Islam yang sedang bersolat di Masjid al-Aqsa pada 8 Mei lalu.
BACA: Neelofa, PU Haris, Diana Amir Doa Untuk Palestin
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Menyamar Jadi Rakyat Palestin Untuk Minta Derma, Netizen Bengang Dengan Sikap Warga Asing - "Senang-Senang Je!"

gempak
10/09/2024
09:55 MYT
Di saat rakyat Palestin teruk dibedil oleh rejim Zionis di negara sendiri, ada pula sesetengah pihak yang mahu mengambil kesempatan terhadap isu tersebut.
Hiburan

Pengarah Filem AS, Sarah Friedland Nyatakan Sokongan Kepada Palestin Secara Terbuka Di Festival Filem Venice

gempak
09/09/2024
03:55 MYT
Friedland menyuarakan sokongannya semasa memberi ucapan selepas menerima Anugerah Luigi de Laurentiis untuk filemnya Familiar Touch di Festival Filem Venice.
Berita

“Terima Kasih Malaysia Atas Bantuan, Sokongan Diberikan” - Warga Palestin

gempak
05/09/2024
05:25 MYT
"Terima kasih kepada rakyat Malaysia atas bantuan dan sokongan yang diberikan kepada rakyat Palestin", kata Banan Salmi Ahmad Abu Ratimah, 28, ketika ditemui di Hospital Angkatan Tentera (HAT) Tuanku Mizan, Kuala Lumpur.
Viral

Inilah Tiga Orang Pertama Menaikkan Jalur Gemilang Ketika Pengisytiharan Kemerdekaan 1957

gempak
29/08/2024
17:00 MYT
Tanggal 31 Ogos 1957 menjadi tarikh keramat bagi Malaysia apabila Persekutuan Tanah Melayu telah diberikan kemerdekaan yang paling dinanti-nantikan.
Sukan

Skuad Bola Sepak Palestin Training Di Kuala Lumpur - "Malaysia Ibarat Rumah Pertama Kami"

gempak
28/08/2024
09:25 MYT
Skuad bola sepak Palestin mengakui gembira dapat menjalani latihan serta mengharungi perlawanan Kelayakan Piala Dunia 2026 Zon Asia menentang Jordan di Malaysia.