Berita

“Asalnya Telanjang, Ni Dah Tutup Sikit Dengan...”- Jawapan Sharifah Sakinah Selepas Ditegur Berpakaian Seperti Berbogel

Syafiqah Jalal
30/08/2019
06:58 MYT
Pelakon Sharifah Sakinah ditegur supaya berpakaian lebih sopan selepas didakwa pakaiannya seperti berbogel oleh seorang warganet.
Sakinah yang tidak berdiam diri menjelaskan dia kini sudah mula berubah perlahan-lahan supaya lebih berpakaian sopan.
“Salam, just nak tegur tutuplah aurat. Kalau ya tak boleh pakai tudung, janganlah berpakaian seperti telanjang,” tegur seorang warganet yang telah menghantar mesej peribadi (DM) ke akaun Instagram miliknya.
Sakinah membalas secara berseloroh dia kini sudah mula memakai pakaian yang lebih menutup kerana dia mengakui sebelum ini dia berpakaian seperti berbogel.
“Dah berubah sedikit-sedikit. Asalnya telanjang, ni dah tutup sedikit dengan skirt dan singlet. Ada progress kan?” balas Sakinah.
Sakinah berkongsi paparan skrin perbualannya itu di akaun Instagram miliknya.
Menerusi kapsyennya seolah-olah meminta agar mendoakan yang terbaik buatnya.
“Keep on praying,” tulisnya di dalam bentuk tanda pagar.
Bagaimanapun rata-rata pengikutnya merasakan Sakinah tidak sesuai menjawab begitu dan mendakwa pelakon tersebut tidak sepatutnya memuat naik perbualan dari DM kerana ia privasi warganet berkenaan.
Pun begitu terdapat juga peminatnya yang menyokong jawapan yang diberikan kepada warganet tersebut.

#keeponpraying ? ?

A post shared by Sharifah Sakinah Al-Khaired (@sharifah_sakinah) on

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Sukan

Isu Baju Olimpik, MY Creative Moments Mohon Maaf Kelemahan Pelancaran Pakaian Rasmi Kontinjen Negara

gempak
28/06/2024
03:14 MYT
Penganjur sambutan Hari Olimpik Sedunia 2024, MY Creative Moments tampil memohon maaf atas sebarang kekeliruan yang timbul pada majlis pelancaran pakaian rasmi kontinjen negara ke Sukan Olimpik Paris 2024 di sebuah pusat beli-belah di sini, Ahad lepas.
Sukan

Teruk Dikritik, Pakaian Kontinjen Diperkenalkan Tak Akan Digunakan Untuk Perbarisan Olimpik

gempak
27/06/2024
09:47 MYT
Pakaian kontinjen Malaysia yang diperkenalkan oleh Majlis Olimpik Malaysia (MOM) baru-baru ini tidak akan digunakan pada perbarisan Majlis Perasmian Sukan Olimpik Paris 2024 yang akan membuka tirai pada 26 Julai ini.
Sukan

Pakaian Rasmi Sukan Olimpik 2024 Dikritik, Hamidin: “Jika Warna Cantik Tak Dapat Emas, Tak Guna…”

gempak
25/06/2024
14:55 MYT
Sejak pakaian rasmi kontinjen negara ke Sukan Olimpik 2024 diumumkan, tidak sedikit peminat sukan tanah air melahirkan kekecewaan dan mengkritik rekaan yang disifatkan sedikit terbelakang dan tidak membangkitkan semangat berbanding pakaian rasmi digunakan kontinjen negara sebelum ini.
Hiburan

Meerqeen Suka Karaoke, Mierul Aiman Ditahan Peminat, Sharifah Sakinah Hantu Paling Slay! Ini Antara Perkara Menarik Di Acara Hello Putrajaya

gempak
25/06/2024
09:55 MYT
Astro terus membawakan pengalaman baharu untuk lebih dekat kepada pelanggan menerusi Jelajah Hello di seluruh di bandar di Malaysia.
Sukan

"Pakaian Rasmi Kontinjen Negara Luar Bidang Kuasa KBS" - Hannah Yeoh

gempak
25/06/2024
04:50 MYT
Pakaian rasmi kontinjen negara ke pelbagai temasya sukan dibangunkan dengan mengambil kira konsep rekaan terkini walaupun berdepan kekangan tertentu, menurut Setiausaha Agung Majlis Olimpik Malaysia (MOM) Datuk Mohd Nazifuddin Najib.