Laman Utama

“Ayyash Affan, Siti Sarah Memang Nak Sangat Nama Tu…” - Shuib Sebak

Fiza Kamarudin
07/08/2021
00:41 MYT
Pelawak dan usahawan, Shuib gagal menahan sebak selepas selesai majlis bacaan Yasin dan doa selamat buat isterinya, Siti Sarah Raisuddin malam tadi (Jumaat).
Majlis yang diadakan secara dalam talian itu dipimpin Ustaz Ahmad Salahuddin Harun dan turut disertai Datuk Dr Fadzillah Kamsah.
Usai majlis bacaan Yasin buat isteri yang sedang bertarung nyawa di hospital, Shuib dalam nada sebak mengucapkan terima kasih kepada semua yang mendoakan dan menyertai majlis tersebut.
“Terima kasih kepada semua yang sudi mendoakan isteri saya. Saya tahu ramai yang mengenali isteri saya di sini.
“Tolonglah doakan dia. Ampunkan salah dan silap dia, halalkan makan dan minum dia. Semoga itu dapat memudahkan urusan dia,” katanya sebak.
Shuib turut memohon orang ramai agar mendoakan bayi mereka yang dinamakan sebagai Ayyash Arfan berada dalam keadaan sihat.
“Ya, Ayyash Affan…Itulah nama anak kami. Siti Sarah yang pilih nama tu. Beriya-iya dia mahu nama Ayyash Arfan sebab maksudnya bekerja keras dan cerdik, cerdas, pandai…
“Mohon semua doakan Ayyash Affan ya. Semoga dia cepat sihat, ibunya juga,” katanya.
Lebih menyentuh hati apabila Shuib menitiskan air mata ketika berkongsi perasaannya mengenai keadaan terkini isteri tercinta.
“Bohong kalau saya kata, saya okay…Saya mengaku saya lost! Daripada siang tadi (Jumaat) saya tak tahu apa nak buat, apa perasaan saya.
“Tetapi saya bersyukur kerana ramai bersama saya, menenangkan saya. Malam ini saya lebih berlapang dada apabila tengok ramai yang mendoakan Siti Sarah, buat majlis bacaan Yasin.
“Hari ini saya belajar, Allah duga saya supaya saya lebih reda. Saya yakin Allah nak beri saya sesuatu dengan ujian ini.
“Saya reda, saya bersedia dengan segala kemungkinan yang berlaku selepas ini. Saya mohon sangat-sangat…Tolonglah…tolong maafkan dia (Siti Sarah) sekiranya ada salah dan silap terhadap kalian.
"10 tahun kenal Sarah, dialah yang mendewasakan saya. Kejayaan saya juga kerana doa dia. Saya mohon maafkan segala salah dan silapnya. Halalkan makan minumnya.
"Insya-Allah. Saya yakin dia akan balik. Saya yakin dia akan sihat. Semoga dengan memaafkan dia ini akan memudahkan perjalanannya. Saya sangat berlapang dada untuk malam ini untuk segala doa," katanya sambil menyeka air mata.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

"Anak Bukan Satu Beban" - Siti Elizad Tak Faham Segelintir Individu Anggap Anak Mengganggu Ekonomi Keluarga

gempak
14/07/2024
04:00 MYT
Baru-baru ini, viral satu video di media sosial yang memperlihatkan sepasangan suami isteri yang didakwa berkeinginan Childfree.
Hiburan

Netizen Samakan Wajah Kimberly Iras Siti Saleha, Ini Respons Tuan Badan!

gempak
23/05/2024
07:55 MYT
Bintang muda yang semakin naik, Kimberly Chuah tampil mengulas susulan ada individu yang menyamakan wajahnya yang dikatakan seiras pelakon cantik, Siti Saleha.
Hiburan

Siti Nurhaliza Bakal Adakan Konsert ‘Love in The Sky’ di Resort World Genting Ogos Ini!

gempak
18/04/2024
05:30 MYT
Penyanyi tersohor negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza dilaporkan bakal mengadakan konsert Cinta Di Awan pada 10 Ogos 2024 (Sabtu) di Resorts World Genting.
Hiburan

Tak Sangka Video Backstage Konsert Tular, Siti Nurhaliza Muat Naik Video Sebenar -Saya Tak Marah, Itu Muka Saya Cuak..”

gempak
17/04/2024
08:00 MYT
Penyanyi tersohor negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza beri penjelasan berhubung video tular yang memaparkan detik ‘genting’ di belakang pentas (backstage) konsert Sebuah Epitome, Saya Siti Nurhaliza.
Terkini

Video Jelingan Di Backstage Konsert Tular, Ini Respons Siti Nurhaliza

gempak
15/04/2024
02:00 MYT
Sepotong video yang memaparkan secebis momen ‘genting’ sewaktu konsert Sebuah Epitome Saya Siti Nurhaliza berjaya meraih perhatian orang ramai baru-baru ini.