Filem Backstage telah mula menjengah pawagam di Indonesia sejak Disember tahun lalu. Ia kemudiannya disusuli tayangan di Malaysia bermula Khamis lepas.

Menurut Penerbit, Idea Asal dan Penulis Skrip filem berkenaan, Robert Ronny, pihaknya banyak menerima pertanyaan tentang filem tersebut yang dikatakan mempunyai persamaan dengan filem Korea.

Bagaimanapun menurut beliau, perkara itu tidak benar tambahan lagi penceritaan Backstage dihasilkan ketika dia masih belum menonton filem Korea yang dimaksudkan.

"Sewaktu kami melancarkan filem ini di Indonesia, ramai juga yang tanya dan cakap ada persamaan dengan filem Korea.

"Kebetulannya pula, saya belum pernah menonton filem Korea yang diperkatakan, jadi saya bertanya semula kepada mereka, filem mana satu?

"Kemudian saya pun menonton kebetulan filem tersebut ada di Netflix, jadi saya rasa filem Backstage tidak sama dengan yang telah dihasilkan di Korea seperti yang telah mencetus pertanyaan ramai," katanya kepada Gempak.

Tambah Robert, filem antara perbezaan ketara yang ditampilkan dalam filem Backstage adalah kisah kekeluargaan yang ditampilkan.

"Filem Backstage tidak menceritakan tentang imej atau tubuh seseorang seperti dalam filem Korea itu.

"Kami hanya angkat kisah kekeluargaan, justeru ia memang tiada hubungan atau mirip dengan filem tersebut," katanya lagi.