Gara-gara mengidam minuman dari lori Milo, pasangan mertua ini gigih mengejar kenderaan tersebut untuk menantunya yang sedang hamil lapan bulan.

Tular di media sosial, video yang berdurasi satu minit 43 saat itu memperlihatkan aksi lori Milo berhenti di tepi jalan apabila ditahan oleh pasangan mertua ini.Menurut suami, Muhammad Azmer, 23, aksi kejar-mengejar itu melibatkan ibu, bapa dan kakaknya.

“Mereka terserempak dengan lori tu dan terus kejar sebab teringat yang isteri saya pernah cakap teringin sangat nak Milo lori.

“Isterinya saya mengidam untuk menikmati Milo dari lori sejak kandungannya berusia usia dua bulan lagi tapi tak pernah dapat”, ujarnya ketika dihubungi.

Menurutnya lagi, “Isteri saya kata milo lori paling sedap dari milo yang lain.”



Namun menerusi perbualan dengan pemandu lori Milo terbabit, mereka tidak dapat memberikan air tersebut kerana kebiasaannya ia dibancuh secara banyak.

Pemandu lori tersebut sedang menuju ke karnival Moh Heboh, Kuantan dan menurut Azmer, dia dan isteri akan ke karnival itu esok untuk mencari lori Milo tersebut.

Netizen sama-sama memberikan sokongan dan mendoakan urusan Azmer dan isterinya, Natasya dipermudahkan dapat Milo lori memandangkan isterinya sedang sarat.

Video itu sehingga kini sudah mendapat hampir 500,000 tontonan dengan 36,000 retweet di Twitter.