Mempertaruhkan enam bakat baharu, syarikat pengurusan dan rakaman, Leo Music Empire sentiasa mengutamakan bakat nyanyian dan personaliti berbanding paras yang kini dianggap syarat utama bergelar selebriti.

Pengarah Leo Music Empire, Nour Shue berkata, seseorang yang sekadar menjual rupa paras tidak boleh bertahan lama dalam industri seni sekiranya tidak mempunyai bakat dan disiplin dalam kerjayanya.

“Sekarang terlalu ramai penyanyi yang hanya mengutamakan rupa semata. Saya tidak melihat itu, apa yang penting bakat. Ya, rupa paras yang cantik atau tampan itu bonus tetapi saya mencari bakat.

“Selain itu, disiplin dan personaliti diri juga memainkan peranan penting. Ada sahaja yang boleh menyanyi, ada rupa tetapi disiplin ke laut. Tak mahu dengar nasihat dan sudah berlagak diva sebelum berjaya.

“Kita mempunyai ramai penyanyi yang baik tetapi tidak tahu ke mana ingin mengembangkan bakat. Ditambah dengan stigma tertentu, ruang dan peluang mereka kabur. Sebab itu saya berani ambil risiko,” ujarnya.

Nour Shue berkata demikian ketika majlis pelancaran single baharu enam artis di bawah naungan syarikat rakaman dan pengurusan tersebut.

Enam artis tersebut ialah Ammar Anuaar, Arghpiez, Queen Zara, Azs Azfa, Wawa Wahida dan Kelana Akira.

Dalam pada itu, Nor Shue menambah, Leo Music Empire mempunyai perancangan dan strategi selari dengan peredaran nuansa muzik global untuk mengetengahkan lagi bakat-bakat artis di bawah pengurusannya.

“Semestinya ada perancangan untuk kami ketengahkan bakat mereka secara mainstream. Semua itu disusun berperingkat. Kami tidak mahu terlalu terburu-buru. Biar lambat tetapi impaknya ada.

“Saya tidak mahu mereka digelar artis mi segera. Dikenali dengan satu lagu, selepas itu sepi terus menghilang. Biarlah mereka terus berusaha dan kekal dengan sikap tidak mudah mengalah itu,” kongsinya.

Bercakap tentang pemilihan bakat baharu, Nour Shue berkata, enam penyanyi yang dipilih itu mempunyai kelebihan dan keistimewaan mengikut suara serta vokal yang dipadankan dengan lagu yang sesuai.

“Mereka semua melalui sesi uji bakat dan dilatih terlebih dahulu sebelum melancarkan single pertama. Genre setiap mereka juga berbeza. Ikut kesesuaian vokal dan suara.

“Saya juga memberi kebebasan untuk mereka mengutarakan kehendak dan keinginan. Dari situ, kita akan menyuaipadan dan memilih lagu yang tepat,” katanya.

Sedikit info mengenai barisan artis, Ammar Annuar telah meluncurkan single pertamanya berjudul Sepi pada 17 November lalu.

Manakala, Arghpiez yang memperjuangkan genre rap dan hip-hop telah meluncurkan lagu berjudul Setiap Malam pada 22 Disember lalu.

Sementara itu, Queen Zara menerusi lagu berjudul Masihkah Ada Waktu Itu bakal meluncurkan single pada Januari depan.

Dalam pada itu, Azs Azfa yang juga guru muzik berani mengetengahkan muzik bergenre jazz blues menerusi lagu Yang Ku Perlu.

Bagi Wawa Wahida yang memiliki suara persis ratu rock negara iaitu Ella, bakal mengejutkan peminat dengan lagu berjudul Seperti yang akan diluncurkan pada Januari depan.

Akhir sekali, Kelana Akira yang berasal dari Sarawak bakal meluncurkan lagu berjudul Cerita.