Pelakon dan penyanyi Bella Astillah meluahkan rasa kesal terhadap artikel yang dikeluarkan segelintir blogger hiburan yang menggunakan tajuk seakan-akan memberi bayangan dia dan suaminya, Aliff Aziz sudah berbaik.

Tak Nak Ditemu Bual

Bella menerusi Instastory miliknya berkata dia memilih untuk tidak ditemu bual oleh para media kerana tidak mahu kenyataannya diputar belit oleh pihak lain seperti artikel yang tersebar pada Isnin.

“Izinkan saya perbetulkan apa yang disiarkan hari ini di beberapa media. Sebab itu, saya sudah beberapa kali menolak untuk ditemu bual sebab pada akhirnya akan terjadi berita sebegini.

“Jawab salah, tak jawab lagilah dikata sombong. Bila wakil saya jawab, macam inilah jadinya. Semua fakta dipusing. Saya hormat kerja media, tapi tolong hormat juga empunya badan,” katanya.

Pada perkongsian yang sama, Bella menegaskan tidak semestinya dirinya berdiam diri bermaksud segala spekulasi mengenai rumah tangganya adalah benar.

Mahu Hidup Tenang

Mahu menjalani kehidupan dengan tenang, Bella turut memohon agar semua pihak berhenti membuat andaian sendiri mengenai hubungan dia dengan Aliff.

“Tak bermakna bila saya tak nak jawab, sangkaan anda semua itu betul. Saya minta tolong untuk stop buat tanggapan sendiri, dengar gosip-gosip dan akhirnya netizen yang tak tahu menahu yang hanya baca headline sahaja terus mengecam Bella.

“Saya sudah lama move on dan cuba hidup tenang. Sekali lagi, saya minta maaf, saya hormat kerja rakan media,” ujarnya.

BERITA TRENDING: Ruhainies Suka Belanja Orang Makan

Terdahulu, media melaporkan Bella memilih untuk mengunci mulut mengenai dakwaan dia sudah berbaik dengan Aliff Aziz sekali gus membiarkan persoalan terbiar tanpa jawapan.

Menerusi laporan tersebut, pengurus Bella, Umi Atiqah berkata, segala dakwaan akan dijawab tuan badan selepas kes mahkamah antara Bella dan suami selesai.

BERITA TRENDING: “Muka Elok Tapi Bebal Pun Tak Guna Dik!” - Michael Ang Back Up Suami Ain Edruce, Bella Astillah Beri Emoji Tepuk Tangan

Difahamkan juga kes mahkamah antara Bella dan Aliff ditunda daripada 4 Jun ke 13 Jun, timbul dakwaan yang mengatakan pelakon drama Aku Tanpa Cintamu itu kembali berbaik dengan suaminya.

Kontroversi rumah tangga Aliff dan Bella tercetus apabila penyanyi kelahiran Singapura itu ditangkap khalwat bersama pelakon Ruhainies di sebuah kondominium pada 9 Mac lalu.

BERITA TRENDING: Bangga Pencapaian Bella Astillah, Marsha Turut Lakar Nama Di China - “Saya Akan Nyanyikan Lagu Sabah”

Bella kemudian memfailkan cerai terhadap di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan pada 13 Mac lalu.

Lebih panas apabila muncul pula seorang wanita Singapura, Sarah Yasmine yang mengaku menjalin cinta dengan Aliff sejak Januari lalu.