Laman Utama

Berbelas Tahun Kahwin, Pelakon Ari Wibowo Pilih Ceraikan Isteri

Maliah Surip
18/04/2023
02:51 MYT
Pelakon terkenal Indonesia, Ari Wibowo mengejutkan industri hiburan tempatan apabila dilaporkan memfailkan perceraian terhadap isterinya pada 3 April lalu.
Ia menjadi khabar mengejutkan kerana selama ini rumah tangga Ari bersama Inge Anugrah tidak pernah dilaporkan mengalami masalah. Apa lagi mereka juga sudah hidup bersama sebagai suami isteri selama 16 tahun.
Menurut laporan Detik.com, bintang berusia 52 tahun tersebut ingin bercerai meski sudah berbelas tahun kahwin selepas tidak sefahaman dan sering bertengkar sejak tahun 2020.
Dia juga dilaporkan menuntut hak penjagaan dua anaknya dengan alasan mereka mempunyai hubungan yang sangat akrab.
“Pihak Ari Wibowo juga menuntut hak penjagaan anak atas alasan mereka punya hubungan akrab,” ujar peguam Inge Anugrah yang ditemui media tempatan di Pengadilan Negeri Jakarta Selatan.
Ari Wibowo juga tidak hadir ke mahkamah dan difahamkan tuntutan cerai juga dibuat atas nama peguam sebagai wakil dirinya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.
Hiburan

Juicy Luicy Teruja Pertama Kali Datang KL Sempena Malam Galau Kuala Lumpur - "Pastinya Banyak Perancangan Kami..."

gempak
25/07/2024
15:44 MYT
Pertama kali hadir ke Kuala Lumpur, band pop jazz berasal dari Bandung, Indonesia, Juicy Luicy akui teruja.
Viral

"Lepas Saya Letak Tu, Tak Pernah Tengok Dah Sampai Sekarang" - Individu Dipercayai Penulis Surat Layang Kes Buli Arwah Zulfarhan Tampil Bersuara

gempak
25/07/2024
07:30 MYT
Pemilik akaun Instagram, dipercayai individu yang pernah mengirimkan surat layang tentang kes buli bekas penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Allahyarham Zulfarhan Osman Zulkarnain tampil memuatnaik hantaran mengimbas kejadian yang berlaku sekitar tujuh tahun lalu.
Hiburan

Dakwaan Harith Iskander Berlaku Curang, Bekas Isteri Pilih Untuk ‘Tutup Buku’ - “Apa Yang Penting, Kami Memaafkan Antara Satu Sama Lain”

gempak
25/07/2024
06:25 MYT
Susulan pengakuan pelawak Harith Iskander yang mengakui rumah tangga retak akibat kesilapan sendiri mengundang pelbagai spekulasi netizen yang ada antaranya mendakwa ia kemungkinan melibatkan kecurangan.