Viral

Beri Bayi Usia 10 Hari Makan, Tindakan Individu Ini Dibidas Netizen - "Kalau Tersedak Macam Mana?"

Muhammad Firdaus
20/05/2024
07:02 MYT
Satu hantaran di media sosial baru-baru ini mengejutkan ramai pihak apabila entri tersebut memaparkan seorang individu memberi makan kepada bayi yang berusia hanya 10 hari.

Selamba Beritahu Usia Bayi

Menerusi tangkap layar komen yang dimuat naik semula di Platform X, empunya video menjawab kepada pertanyaan seorang individu yang mengajukan soalan tentang usia bayi berkenaan.

"Kalau tersedak macam mana?

Susulan kepada jawapan yang diberikan, rata-rata netizen menzahirkan rasa tidak puas hati kerana bimbang akan keselamatan bayi berikut selain menyifatkan ibu bapa kepada kanak-kanak berkenaan sebagai seorang yang tidak bertanggungjawab.
“Astaghfirullah saya marah sangat, memang ada orang yang tak patut bergelar ibu bapa. Kalau tersedak macam mana? 10 hari bukan boleh menyusu sahaja ke? Gila!”
“Kalau nak anak tu belajar jadi ibu bapa dulu supaya tak bodoh. Bayi usia enam bulan pun masih boleh tersedak kalau diberi makan. Ini bayi 10 hari kau bagi makan?!”
“Tak tahu ibunya dapat edukasi dari mana bayi masih 10 hari sudah diberi makan begitu. Sekadar info, kes itu dipercayai berlaku di negara Indonesia.

BERITA TRENDING: Lagi Kes Buang Bayi, Siap Sertakan Nota Mohon Dijaga - “Tolong Jaga Anak Ini…”

Setakat artikel ini ditulis, entri itu meraih lebih satu juta tontonan dan hampir 3,000 hantaran semula di Platform X.
Sumber: Platform X
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.
Hiburan

Juicy Luicy Teruja Pertama Kali Datang KL Sempena Malam Galau Kuala Lumpur - "Pastinya Banyak Perancangan Kami..."

gempak
25/07/2024
15:44 MYT
Pertama kali hadir ke Kuala Lumpur, band pop jazz berasal dari Bandung, Indonesia, Juicy Luicy akui teruja.
Viral

Buka Gerai Makan Di Tengah Kubur, Netizen Seram: “Tengah Malam Mesti ‘Ramai’”

gempak
25/07/2024
09:55 MYT
Sepotong video memaparkan sebuah gerai ‘jajanan’ dibuka di tengah-tengah tanah perkuburan di Pati, wilayah Jawa Tengah, Indonesia berjaya mendapat perhatian ramai baru-baru ini.