Pelakon remaja yang cukup berbakat, Raja Muhammad Atiqullah Shah Raja Azman Shah atau lebih dikenali sebagai Atiq Azman tidak kisah untuk kembali melakukan kerja lamanya sebelum bergelar pelakon.

Atiq yang bergelar pelakon sejak usia 16 tahun mendedahkan pernah berniaga sotong goreng tepung di kawasan perumahannya yang terletak di Cheras, Kuala Lumpur.

Dalam satu entri di Instagram miliknya, Atiq berkongsi tentang perniagaannya yang dibuka kembali.

"Alhamdulillah. Sotong Gergasi is back, siapa nak try sotong gergasi Atiq boleh datang di Taman Kota Cheras Blok B okay. Ada hotdog, ayam lidi, ayam gunting and sotong gergasi.

"Tengah PKP ni tak boleh nak shooting, takpela kita meniaga macam dulu balik pun takpe. Tak salah buat kerja macam ni dan buat apa nak malu kerja macam ni," tulis Atiq pada entri tersebut.

Menurut Atiq, tidak menjadi kesalahan atau menimbulkan rasa malu untuknya kembali berniaga.

"Walaupun Atiq dah belakon sana sini, tak salah pun. Biar la kerja kutip sampah tepi-tepi jalan sapu sampah ke apa biarlah, sebab itu akan datangkan hasil yang halal.

"Tapi malu la kalau kita berdiam diri sedangkan still berdaya lagi untuk cari duit. Jadi Atiq nak bagi support kat korang supaya tak give up and sentiasa mencuba," tulis Atiq lagi.

A post shared by Atiq Azman (@therajaatiqullah)


Pelakon yang cukup popular dengan drama rantaian Nur ini merupakan bekas penuntut Maahad Tahfiz Nurul dan turut berkebolehan mengalunkan ayat Al-Quran dengan suara yang merdu.