Penyanyi dan penghibur Any Mayuni bersetuju dengan dakwaan mengatakan ada segelintir penyanyi dangdut yang kerap menghasilkan kandungan media sosial sehingga mengundang kecaman netizen.

Ani, 44, berkata, kandungan-kandungan yang mengundang cemuhan tersebut mungkin dihasilkan demi menaikkan engagement serta menambah bilangan pengikut di alam maya.

“Memang ada sebilangan penyanyi dangdut yang sengaja buat content untuk undang kecaman. Sebab zaman sekarang ni zaman content, sehinggakan buat content untuk dimaki, kemudian jadikan diri seolah-oleh victim.

“Salah itu pada diri tuan empunya badan. Zaman saya dulu, kalau bergelek pun tak ada pun orang label sebagai lucah. Saya rasalah, mereka buat content sebab nak raih perhatian, pengikut sehingga terpaksa buang content murah.

“Bagi saya tak perlulah buat demikian sebab saya sendiri menjual kerjaya sebagai seorang penyanyi,” katanya kepada Gempak.

Ani berkata demikian pada sidang media Konsert Goyang Asia Koplo Milenia yang berlangsung di Pusat Ekuestrian Bukit Kiara, Petaling Jaya, baru-baru ini.

Bercerita mengenai Konsert Goyang Asia Koplo Milenia, Ani turut berkongsi rasa gembira kerana ada penganjur yang sudi untuk menganjurkan konsert untuk para penyanyi dangdut. Apa yang menarik, konsert Ani bakal disertai dengan penyanyi dangdut dari Malaysia dan juga Indonesia.

“Dah 20 tahun juga tiada konsert… sebab selama ni hanya persembahan biasa sahaja. Jadi, apabila ditawarkan untuk menyertai konsert ini, saya berasa sangat teruja.

"Pada konsert itu nanti, saya akan bawakan tiga buah lagu dan akan ada satu lagu baharu yang akan saya persembahkan,” katanya.

Selain Ani, konsert yang bakal berlangsung di Pusat Ekuestrian Bukit Kiara pada 12 Ogos depan itu turut menampilkan Baby Shima serta barisan penyanyi dangdut popular dari Indonesia iaitu Siti Badriah, Fitri Carlina, Hesti Klepek Klepek dan Rhena Morena.

Tiket-tiket bermula pada harga RM168.32 boleh didapati di ticket2u.com.my.