Forceparkbois Kongsi Perkembangan Shaf Pablo & Janji Aksi Mantap Di Nusafest

Nama kumpulan Forceparkbois saat ini memang sedang meledak, terutama dalam kalangan peminat muzik hip hop.

Hebatnya 10 anak muda yang mewakili kumpulan ini apabila rapper terkenal kelahiran Korea Selatan, Jay Park membuat penampilan di dalam muzik video lagu terbaharu berjudul LOTUS.

LOTUS adalah hit milik Forceparkbois, kumpulan asal Taman Daya, Johor Bahru yang kini memiliki jumlah tontonan melebihi 15 juta di YouTube.

Maka tidak hairan kumpulan ini menjadi salah satu line up yang akan menghangatkan festival Nusafest pada 4 dan 5 Februari 2023.

Mengaku sangat teruja, namun mereka mengatakan berasa kerdil apabila melihat line up pemuzik yang didatangkan dari Singapura dan Indonesia serta Malaysia sendiri.

“Agak gementar kerana kami satu satunya band hip hop dari Malaysia dan tak boleh harapkan semua yang datang akan suka dengan kami.

“Apa lagi ada banyak idola yang akan bermain dalam festival besar ini. Tapi kami akan berikan yang paling terbaik,” ujar Forceparkbois.

Forceparkbois ditemui sewaktu sidang media memperkenalkan barisan pemuzik yang akan menjayakan ‘pesta’ Nusafest anjuran Shiraz Projects Sdn Bhd di Hotel Parkroyal Collections, Kuala Lumpur, semalam.

Sementara itu saat ditanya mengenai perkembangan salah seorang sahabat dan anggota mereka iaitu Shaf Pablo yang baru kehilangan kekasihnya, pelakon Syazlin Zainal yang meninggal dunia pada bulan lalu, Forceparkbois mengambil langkah bijak dan matang apabila tidak mahu mengulas panjang.

Meski demikian, mereka dengan penuh hati hati menjawab soalan media dengan mengatakan keadaan Shaf Pablo kini lebih baik dari sebelumnya.

“Kalau boleh kami tak boleh jawab kerana hal itu adalah peribadi buat dirinya.

“Tapi buat masa ini kami memang beri masa kepadanya, ada juga tanya khabar cuma kami tak mahu beri tekanan kepadanya.

“Cuma buat masa ini apa yang kami boleh katakan kami memberi dia masa untuk berehat dan kembali bersama Forceparkbois semula apabila sudah bersedia.

“Insha Allah, dia akan bersama kami buat persembahan di Nusa Fest,” ujar mereka.

Undi bintang digital dan content kegemaran anda di dalam carta mingguan Gempak Most Wanted 2022 di sini. Anda juga boleh membuat pencalonan baharu untuk carta mingguan seterusnya. Selamat mengundi!