Berita

Bukan Setakat Hebat Di Gelanggang, Atlet Sukan SEA, Fariha Razak Juga Bijak Akademik!

Kamaruddin Razal
14/11/2019
23:30 MYT
Atlet Bola Jaring Kebangsaan, Fariha Razak dinobatkan sebagai penerima Anugerah Cemerlang Pingat Emas Tun Fatimah Hj. Hashim pada Majlis Konvokesyen Universiti Teknologi Malaysia ke-63 baru-baru ini.
Fariha atau nama sebenarnya, Nurfariha Abdul Razak, 24, yang merupakan graduan Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Teknologi itu turut menerima Anugerah Dekan dari Sekolah Perniagaan Antarabangsa Azman Hashim.
Pada Istiadat Konvokesyen tersebut Fariha juga dipilih sebagai wakil graduan bagi menyampaikan ucapan pada majlis tersebut.
"Tak pernah terfikir akan diberi peluang untuk bagi ucapan wakil pelajar pada majlis graduasi saya. Suara saya agar menggeletar, tetapi itulah yang saya mahu sampaikan tulus dari hati.
"Saya harap dengan menonton video ini, ia dapat membantu mana-mana individu yang melalui kesukaran untuk tidak berputus asa dan terus berusaha," tulis Fariha yang turut berkongsi video ucapannya itu di Instagram.
Menerusi beberapa entri di Instagram, Fariha berkongsi momen-momen istimewa sepanjang majlis graduasi.

OKAY OKAY LAST. MAYBE ? This appreciation post goes to my mains. None of these will happen without their constant love and support ❤️ • My Fam Bam, Terima kasih sentiasa berada dibelakang tak kisah lah buat apa pun esp mama abah. Tak pernah putus doa untuk Haa, tak pernah pun sedetik nak larang apa aku cuba buat. “Buatlah kak mana akak rasa okay, mama okay je” everytime I ask ?You guys are the main reason why I kept going and still going strong. I love you guys more than anything in the world ❤️ • To my bestfriend for life, I dont know what I’d do without you. Kau dah macam family aku sendiri. Thank you for always be the person that pick up the pieces everytime I crash ? Next kita grad sama sama okay? Eh hahahaha love you long time! ? #appreciationpost #ohana ? : @khairullahz Make up: @afiqahismail

A post shared by Fariha Razak (@farihaarazak) on

Selain berkecimpung dalam dunia sukan, Fariha juga pernah menguak pintu industri hiburan tempatan apabila muncul dengan single berjudul Sama-Sama pada 2018.
Single pertamanya itu merupakan naskhah duetnya bersama penyanyi Ryan Deedat.
Dalam perkembangan lain, Fariha tersenarai antara 12 atlet pemain bola jaring yang akan mewakili negara di Kejohanan Sukan Asia Tenggara (SEA) di Filipina bermula 30 November ini.
Untuk rekod, dua tahun lalu, Malaysia berjaya manamatkan kemarau 16 tahun selepas berjaya membawa pulang pingat emas yang diraih menerusi bola jaring pada Sukan SEA 2017.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Sering Dipanggil ‘Aunty’, Sarah Suhairi Sedia Bergelar Ibu

gempak
26/07/2024
04:55 MYT
Menurut Sarah, dia sedia maklum status Aswad sebagai duda anak tiga namun itu tidak menjadi halangan untuk mereka berkenalan dan mendirikan rumah tangga.
Hiburan

"Alhamdulillah Adira Bagi Saya Peluang" - Datuk Red

gempak
23/07/2024
07:45 MYT
Susulan daripada pendedahan percintaaan yang dibuat melalui siaran langsung di aplikasi TikTok, Datuk Red tampil mengesahkan hubungannya bersama bekas isteri, Adira Suhaimi.
Sukan

MOM Jawab Pegawai Lebih Ramai Daripada Atlet Ke Olimpik Paris

gempak
21/07/2024
07:25 MYT
Majlis Olimpik Malaysia (MOM) menjelaskan semua pegawai ke Sukan Olimpik Paris 2024 mempunyai peranan penting dalam memastikan atlet mendapat sokongan yang diperlukan ketika bertanding di temasya terbesar dunia itu.
Hiburan

Generasi DFP Kumpul 15 Artis Muda Pelbagai Genre! Konsert Pertama Fadzly, Syiqin Azln, Ruhil Ariana Wilson, Ee Vone & LOKO 24 Julai Ini

gempak
20/07/2024
11:04 MYT
Dewan Filharmonik PETRONAS (DFP) telah melancarkan sebuah inisiatif baharu yang dinamakan Generasi DFP bagi menyokong landskap industri muzik dan seni di Malaysia.
Hiburan

Wanita Nafi Jadi Sugar Mummy Artis Remaja Fikry Kiki - "Tuduhan Itu Tak Sepatutnya Berlaku"

gempak
20/07/2024
02:55 MYT
Usahawan dan pempengaruh sensasi, Bulan atau nama sebenarnya Mabel Ira Bulan, menafikan tuduhan 'membela' artis remaja Fikry Kiki.