Pelakon cantik Anna Jobling tampil menjelaskan kekeliruan berhubung tajuk utama laporan sebuah portal hiburan mengenai pendiriannya tidak berkongsi alamat rumah di kampung halamannya kepada peminat.

Jelas Anna, disebabkan keadaan rumah di Melaka yang kecil untuk menerima tetamu yang ramai, dia bertindak untuk tidak berkongsi alamat demi mengelakkan suasana kurang selesa.

"Pertama sekali saya nak jelaskan kenyataan mengenai kehadiran peminat ke rumah keluarga saya di kampung halaman telah disalah tafsir daripada tajuk utama.

"Ruang kediaman keluarga di Melaka agak kecil untuk menerima tetamu yang ramai dalam satu masa. Jadi untuk mengelakkan suasana tidak selesa, saya tidak berkongsi alamat rumah kepada peminat.

"Saya juga mahu menjaga privasi keluarga kecil saya.

"Kenyataan ini dikeluarkan kerana saya diajukan oleh wartawan dimana; adakah Anna menerima kunjungan peminat beraya ke kampung halaman Anna?

"Bukan bermaksud saya tidak mahu peminat menyerbu rumah untuk beraya kerana tidak mahu melayan peminat," jelasnya.



Dalam pada itu, Anna turut menjelaskan tentang penganjuran rumah terbuka Aidilfitri buat peminatnya di Indonesia pada pertengahan Syawal nanti.

"Ketika ditanya menyenai sambutan rumah terbuka. Saya bercadang untuk mengadakan rumah terbuka di Jakarta kerana saya sudah pun membuat majlis iftar bersama peminat di Malaysia pada hujung Ramadan hari itu, iaitu 15 April 2023.

"Jadi saya ingin berjumpa dengan peminat di Indonesia pula dengan merancang untuk mengadakan rumah terbuka Aidilfitri dalam pertengahan bulan Syawal ini.

"Dengan ini saya juga berkesempatan untuk bermesra bersama semua peminat yang menyokong saya selama ini.

"Diharap dengan kenyataan ini dapat menjelaskan konteks sebenar," ujarnya.