,
Gaya Hidup

Busana Perarakan Kontinjen Malaysia Di Olimpik Paris Elegan, Diperkenal Rabu Depan!

Gempak
18/07/2024
09:13 MYT
Menteri Belia dan Sukan Hannah Yeoh menyifatkan pakaian yang dicipta khas untuk kontinjen Malaysia pada upacara perasmian Sukan Olimpik Paris 2024 sebagai rekaan yang elegan.
Beliau yang telah melihat hasil rekaan pereka fesyen terkenal tanah air Rizman Ruzaini itu berkata ia akan diperkenalkan kepada umum pada 24 Julai ini.
"Saya percaya bila atlet kita pakai baju itu pada hari perasmian Sukan Olimpik ia akan jadi satu kebanggaan buat mereka dan apa yang kita utamakan pertama ialah ciri-ciri menunjukkan mereka adalah rakyat Malaysia.
"Keduanya adalah untuk keselesaan dan kita mahu pastikan perkara itu," katanya selepas majlis pelancaran rasmi aplikasi Sistem Pengurusan Sukan Udara (SAMS) oleh Persekutuan Sukan Udara Malaysia (MSAF).

BERITA TRENDING: Ikuti Perjuangan & Misi Emas Negara Di Olimpik Paris 2024 Di Semua Platfom Astro! Setiap Aksi, Tak Kira Masa Atau Di Mana Jua

Sebelum ini, Ketua Kontinjen negara ke Sukan Olimpik Paris 2024 (CDM) Datuk Hamidin Mohd Amin berkata busana yang berinspirasikan baju Melayu yang dipakai pada perarakan pembukaan Sukan Olimpik itu bakal diperkenal kepada umum tidak lama lagi.
Upacara perasmian Olimpik Paris dijadual diadakan di Sungai Seine dengan bot akan membawa atlet bagi setiap delegasi negara.
Terdahulu, aplikasi inovatif dilancarkan menyepadukan pelbagai fungsi, termasuk pengurusan lesen, sijil, kedudukan individu, sistem SOS, acara sedang dilakukan oleh individu, penjejakan langsung, buku log dan pelbagai lagi modul.
Ia sebagai usaha memudahkan individu terlibat dalam sukan udara untuk mematuhi peraturan keselamatan yang ketat ditetapkan oleh pihak berkuasa.

BERITA TRENDING: Pangsapuri Mewah Bernilai RM1 Juta Menanti Pemenang Emas Olimpik

BERITA TRENDING: Busana Kontijen Mongolia Untuk Paris 2024 Pula Raih Perhatian… Siapakah Pereka Di Sebalik Seragam Cantik Ini?

BERITA TRENDING: Kontinjen Malaysia Bakal Sarung Rekaan Rizman Ruzaini Di Pembukaan Olimpik Paris 2024

Kerjasama Kementerian Belia dan Sukan (KBS) dan Pihak Berkuasa Penerbangan Awam Malaysia (CAAM) itu juga menyaksikan MSAF turut menumpukan usaha menarik minat pelbagai pihak dalam memastikan standard keselamatan tertinggi komuniti sukan udara di samping memupuk pembangunan sektor dinamik itu.
Sumber: BERNAMA
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Tiada Lagi Sengketa, Sajat Syukur Dah Berbaik Dengan Mustika - “Sekarang Adik Saya Buat..”

gempak
06/09/2024
12:55 MYT
Usahawan kontroversi, Sajat meluahkan rasa syukur apabila dia dan adik, Mustika sudah kembali berbaik.
Viral

Apa Hukum Lelaki Pakai Bearing Pada Kemaluan? Ini Penjelasan Ustaz Azhar Idrus!

gempak
05/09/2024
11:20 MYT
Pendakwah terkenal Ustaz Azhar Idrus tampil menjelaskan mengenai hukum lelaki memasang implan atau ‘bearing’ yang diperbuat daripada besi pada bahagian kemaluan.
Hiburan

Kongsi Video Kereta Baru Sempena Hari Jadi, Ada Pula Netizen Tuduh As'ad Motawh Menunjuk - "Perlu Ke Photoshoot"

gempak
05/09/2024
09:55 MYT
Penyanyi dan pempengaruh media sosial, As’ad Motawh sekali lagi menarik perhatian ramai susulan perkongsiannya di Instagram sempena ulang tahun kelahirannya, baru-baru ini.
Viral

Konten Lumba Olymput Dikatakan Tiada Faedah, Abang Siput Tak Sentap - “Kita Buat Pun Santai-Santai Sahaja…”

gempak
04/09/2024
21:55 MYT
Lelaki tular yang kini bergelar pempengaruh,  Muhammad Aswat Azdha Idris atau lebih dikenali sebagai abang siput tidak berkecil hati apabila ada yang melabelkan konten perlumbaan siput sedutnya itu tidak berfaedah.
Hiburan

Vibes Galau & Melodi Menyentuh Hati, Lagu Baru One Avenue Band Boleh Buat Pendengar Menangis - "Ia Tentang Pasangan Tak Setia"

gempak
04/09/2024
17:58 MYT
One Avenue Band muncul dengan single baharu berjudul Jangan Pergi.