Penyanyi Aishah tidak dapat melupakan detik-detik menakutkan sewaktu dijangkiti COVID-19.

Menerusi perkongsian di akaun Instagramnya, Aishah menyatakan ketika itu dia merasakan seolah-olah kali terakhir dapat bertemu keluarganya.

“Hari ini cukup sebulan sudah sejak saya disahkan positif Covid. Sebulan lalu, selepas 10 hari demam mula merasakan pernafasan semakin susah.

“Allah SWT saja yang tahu perasaan saya ketika itu. Syukur Alhamdulillah anak-anak cukup dewasa untuk bertindak dibantu dengan keluarga dan @aishahfcff_official.

“Saya akan ingat detik pintu ambulan ditutup dan wajah anak-anak semakin jauh bila ambulan bergerak. Ketika itu saya cukup takut dan tertanya-tanya sama ada inikah kali terakhir saya akan tatap wajah-wajah yang tersayang ini. Terima kasih di atas doa dan sokongan moral selama ini,” tulisnya.

Menerusi perkongsian yang sama, sebagai seorang covid fighter Aishah menasihatkan segera ke hospital sekiranya kadar bacaan oksigen kurang pada 94 peratus.

“Jaga diri, Covid masih hadir dan jangan kita alpa. Ia bukan sekadar demam selsema biasa, ia penyakit yang memisahkan kita dari orang yang kita kasihi, apabila terkapar-kapar di atas katil hospital baru kita sedar bahawa kita menghadapi bukan saja penyakit yang ganas tetapi menghadapinya berseorangan.

“Bagi saya itu yang paling parah, tangan saya ni dah lebam biru dicucuk untuk dapatkan darah dan untuk masukkan antibiotik, itu saya boleh pasrah tapi paling yang mengerikan ialah berhadapan dengan penyakit ini berseorangan dirawat oleh 'total strangers'

“Yang paling penting jangan lambat ke hospital sekiranya oksigen level korang dah turun melepasi 94% ini sangat kritikal yang akan menentukan keupayaan melawan virus ini. Stay safe everyone take care,” coretnya.

A post shared by Wan Aishah Wan Ariffin (@aishahjmm)

BACA: “Saya Lawan Dengan Sentiasa Mengaji & Berzikir” - Kesan Covid-19, Paru-Paru Aishah Rosak Sehingga…

Sekadar info, Aishah dilaporkan positif COVID-19 sekitar 31 Ogos lalu selepas menjalani ujian calitan (RTK) di sebuah pusat perubatan swasta dan dikejarkan ke hospital berikutan paras oksigen merosot.

Selepas, hampir dua minggu dirawat di Hospital Ampang akibat jangkitan COVID-19, penyanyi Aishah semakin pulih dan dibenarkan pulang ke rumah.