Seorang food blogger dan jurugambar mengemparkan India dengan jenayah kejamnya.

Aftab Ameen Poonawala bukan sahaja membunuh tetapi mengerat tubuh kekasihnya kepada 35 bahagian hanya untuk membuat wanita itu ‘senyap’ selepas mereka bertengkar.

Lelaki berusia 28 tahun itu mengerat 35 bahagian tubuh Shraddha Walker dengan sebahagiannya disembunyikan di sebalik timbunan ais krim dalam peti sejuk, manakala ada yang dibuang di kawasan hutan berhampiran kediaman mereka di Mehrauli, di Selatan Delhi, India.

Poonawala yang kini telah ditangkap mengaku kepada pihak polis selepas melakukan perbuatan kejam itu enam bulan lalu dia terpengaruh dengan drama jenayah terkenal, Dexter.

Menurut laporan Indian Express, Poonawala mengaku mereka bertengkar apabila Walker dipercayai mengajak suspek berkahwin sebelum dia mahu membuat kekasihnya ‘senyap’.

Dia kemudian membunuh dan memotong beberapa bahagian tubuh kekasihnya sebelum dimasukkan dalam beberapa beg berwarna hitam.

Lelaki itu mengaku dia berbuat demikian selepas terinspirasi dari karakter utama drama jenayah Dexter, Dexter Morgan yang dimainkan oleh pelakon Michael C Hall.

Suspek mengambil masa dua sehingga tiga bulan untuk menghapuskan bukti.

Ironi, hubungan cinta mereka memang ditentang oleh keluarga Walker kerana keduanya tidak mempunyai fahaman agama yang sama.

Pasangan tersebut bertemu melalui aplikasi cari jodoh, Bumble di Mumbai pada 2019 sebelum mengambil keputusan tinggal bersama.