Pempengaruh dan juri All Together Now Malaysia, Azfar Heri mengakui penat apabila kerap menerima komen berbaur sindiran terhadap personalitinya.

Antara komen yang ditulis pengguna media sosial termasuklah mengharapkan Azfar agar menjadi 'lelaki sejati'.

"Moga-moga jadi jantan sejati," tulis pengguna terbabit yang dikongsikan semula oleh Azfar di laman Twitternya baru-baru ini.

Tidak cepat melatah, Azfar menganggap ia sebagai lelucon malah bersimpati dengan pemikiran sedemikian.

"Kadang-kadang penat dapat comment comment macam ni, ikut kan hari-hari mesti ada.

"Rasa macam nak maki tapi tak worth it pun cuma tu la rasa kesian dengan pemikiran orang macam ni yang masih tak berkembang.

"Tah sejati macam mana tah dia maksudkan? Mungkin dia nak aku lawan futsal kot," ciapnya di Twitter.



Perkongsian Azfar itu mendapat reaksi daripada netizen yang menyifatkan komen terbabit bersifat toksik dan berat sebelah.

Malah, ada yang mengandaikan terma 'lelaki sejati' tidak mencerminkan sikap, perlakuan dan pengorbanan sebagai individual.

"The fact Azfar jadi ketua keluarga despite ketiadaan ayah, jaga mama, jaga Afii, jaga Kelvin walau selalu b*rak atas katil Itulah real definition lelaki sejati. Tak perlu berbadan sado, kaki gym, isap rokok tunjuk macho demi nak tunjuk kau tu lelaki.

"Ala, macam perempuan, ada perempuan lembut, ada perempuan kasar. Kasar-kasar perempuan itu beranak sampai empat ada yang aku kenal. Lembut-lembut lelaki ada anak tiga.

"Orang macam ni cuma dengki dengan kejayaan kita. Bila tanya balik apa yang dimaksudkan dengan 'jantan sejati' tu, jawapan confirm bola, futsal, hisap rokok dan lain-lain.

"Bagi aku, lelaki hisap pod, main bola bukan lelaki sejati. Lelaki sejati pandai cari duit, bantu mak bapa dia dan hormat mak bapa dia. Kemas, pandai masak, cakap dengan perempuan lembut dan pandai bab agama," demikian coret beberapa pengguna di Twitter mempertahankan Azfar.