Profesional! Itu perkataan paling tepat menggambarkan pertunjukan fesyen Jovian Mandagie x Ria Miranda di Astaka Morocco, Putrajaya semalam.

Kenapa kami berkata sebegitu? Bayangkan daripada cuaca sepanas-panas mentari hingga hujan selebat-lebatnya pada pertengahan acara, semuanya lancar.

Model-model yang memperagakan kesemua helaian Jovian x Ria Miranda tetap meneruskan langkah tanpa resah.

So this is finale for Jovian x Riamiranda seems like the hujan tue one of the props setting plak?congrats @jmandagie and @riamiranda on your new collaboration.. laju tak I edit ?

A post shared by Erni Dekritawati Yuliana (@rita_sosilawati) on


Koleksi khas Jovian x Ria Miranda menghamparkan 21 seleksi yang mengangkat konsep modest kontemporari berinspirasikan seni bina Maghribi.

"Apa yang boleh saya katakan koleksi ini unik memandangkan saya dan Ria Miranda menyuntik elemen signifikan masing-masing daripada cetakan fabrik dan sulaman manik. Masing-masing saling melengkapi," katanya.

Rekaan Jovian x Ria Miranda menggabungkan cetakan optikal dan motif floral dalam siluet kaftan, blaus, kurung moden, jaket oversized dan palazzo.

A collection dedicated to all Jovianista who embrace their femininity, elegance and modesty. A comfortable range to be worn from all corners of life. Look out for some of the breastfeeding pieces that is also available in this collection! Available now in all @jovianrtw stores as well as online (5pm MY) via www.jovian.com.my/shop #JovianxRiaMiranda @riamiranda @inforiamiranda @wardahbeauty @snipsinternational

A post shared by Jovian Mandagie (@jmandagie) on

Beautiful faces at #JovianXRiaMiranda launch yesterday. Thank you Jovianista! ❤️

A post shared by Jovian Mandagie (@jmandagie) on


Koleksi itu juga menggabungkan warna merah jambu, lilac, hijau, beige dan biru.

"Saya mengagumi Jovian sebagai pereka fesyen yang sudah lama dalam industri.

"Teruja apabila akhirnya dapat berkolaborasi dan menghasilkan koleksi yang istimewa buat pelanggan kami dan Jovianista," kata Pengarah Kreatif Ria Miranda, Ria Miranda.

udah lama follow @jmandagie tiba2 tahun lalu dapat email diajak untuk kolaborasi #jovianxriamiranda awalnya sempet ragu karena ada beberapa project juga, tapi MasyaAllah koordinasi antar team lancar dan semua tantangan bisa dicari solusinya. Alhamdulillah atas izinNya semua terlaksana sampai hari ini. dan ini kali pertama aku kolaborasi yang koleksinya akan ada di 4 negara; Malaysia, Indonesia, Brunei dan Singapore. keseruannya itu kita sama2 tau market taste customer dan insist dengan keyakinan kita tapi ada saatnya kita menurunkan ego utk menyatukan perbedaan.. ada value bagus dari @jmandagie adalah harus ada add value dari tiap koleksi supaya bisa satu level diatas rata2. ribet memang tapi kalau konsisten kita bisa jadi marketleader.. so thank you for all the hidden tips during the process. cant wait to welcome you to Jakarta for the launch event! thank you @wardahbeauty_my as always support my activity, go to @watsonsmy to get Wardah products. #jovianxriamiranda #wardahxriamiranda

A post shared by Ria Miranda (@riamiranda) on


Koleksi Jovian x Ria Miranda boleh dibeli secara dalam talian dan flagship store Jovian dan Ria Miranda mulai semalam.

Harga dijual bermula RM199 hingga RM600.