Pelakon Uqasha Senrose mendedahkan banyak cabaran terpaksa dilalui ketika membintangi drama bersiri terbaharu lakonannya, Akira Khan.

Uqasha berkata, selain keadaan cuaca yang agak sejuk, dia juga perlu berdialog dengan menggunakan bahasa Urdu.

“Jujurnya pengalaman berlakon di Pakistan memang mencabar. Cuaca memang sejuk dan dalam masa yang sama, saya perlu bertutur dalam bahasa Urdu.

“Agak sukar juga pada awalnya, tapi alhamdulillah semua urusan penggambaran berjalan dengan lancar,” katanya kepada Gempak.

A post shared by Bambam Studios (@bambam_studios)


Mengulas lanjut, Uqasha berkata, dia dan kru perlu menaiki bas selama sekitar 10 jam semata-mata untuk sampai ke tempat penggambaran di sana.

“Ketika berada di Pakistan, kami perlu menuju ke satu kawasan ini bagi melunaskan sesi penggambaran.

“Sepatutnya boleh naik kapal terbang. Tapi, kalau naik kapal terbang, kemungkinan penerbangan dibatalkan itu ada.

“Jadi nak tak nak, kami terpaksa menaiki bas,” katanya sambil memberitahu yang dia kini sedang giat menjalani penggambaran bagi drama Isteri Halal.

Diadaptasi daripada novel berjudul sama, Akira Khan berkisarkan tentang seorang wanita Pakistan bernama Akira yang jatuh cinta dengan lelaki Melayu bernama Raden (lakonan Kamal Adli).

Disebabkan keturunan dan bangsa yang berbeza, cinta mereka terhalang dan terpaksa berkahwin secara rahsia. Namun mereka terpaksa berpisah atas masalah keluarga.

Akira Khan mulai menemui penonton pada hari ini pukul 10 malam di Astro Ria.

Undi bintang digital dan content kegemaran Top 5 anda di Gempak Most Wanted Awards 2022 di sini.