Anak ketiga selebriti Indonesia, Oki Setiana Dewi iaitu Ibrahim, 3, terpaksa disunatkan selepas alami kesakitan di kemaluannya akibat Fimosis.

Fimosis adalah kelainan pada penis yang belum disunat kerana kulit kepala penis yang melekat erat pada kepala penis.

Suaminya, Ory Vitrio Abdullah menerusi satu kemas kini di akaun Instagram miliknya memberitahu perkara tersebut.

Menceritakan kejadian tersebut, anaknya menangis dan meronta kerana ketakutan.

“Ibrahim menangis kesakitan. Kepala penisnya bengkak dan merah. Ternyata Ibrahim terkena fimosis, kelainan pada penis yang belum disunat kerana kulit kepala penis yang melekat erat pada kepala penis.

“Ibrahim ketakutan luar biasa. Dia menangis dan memberontak tak mahu disunat.

“Tiba di hospital, doktor beritahu dia harus diberi bius satu badan. Sebelum melakukan bius banyak persedur yang harus di lalui, seperti x-ray dan ambil darah serta lain-lain.

“Lagi membuatkan Ibrahim ketakukan dan membuatkan kami juga tak sanggup melihat anak menangis begitu,” ceritanya.

Ory berkongsi fotonya bersama Oki dan Ibrahim ketika kejadian.

Akhirnya, mereka membuat keputusan untuk melakukan proses sunat menggunakan teknologi bipolar yang difahamkan lebih cepat dan mudah.

“Akhirnya kami putuskan untuk sunat di @sunatan.comlottebintaro dengan pakai teknologi bipolar tech yang persedurnya cepat dan tidak perlu melakukan X-ray atau mengambil darah dan sebagainya.

“Lokasinya di pusat membeli belah dan selesa dengan teknologi yang digunakan membuatkan Ibrahim tidak ketakutan. Malah boleh terus memakai seluar selepas prosedur itu,” katanya lagi.

Ory dan Oki bernikah pada tahun 2014 dah turut dikurniakan dua orang cahaya mata perempuan iaitu Maryam Nusaibah, 5, dan Khadeejah Fatimah, 4.