Vokalis kumpulan Ungu, Pasha mengakui adiknya Helmi Said telah ditangkap oleh polis Indonesia kerana terlibat dengan kes dadah.

Memetik laporan Kapanlagi, Pasha yang ditemui ketika pasa majlis sidang media di Studio 41, Jakarta Selatan pada Isnin menyatakan ujian urin milik adiknya positif dadah.

"Ya kalau kita dengar dari sidang media memang memang hasil ujian urinnya positif," kata Pasha Ungu kepada Kapan Lagi.

Pemilik nama sebenar Sigit Purnomo itu mendakwa salah pergaulan dan silap memilih kawan memjadi punca adiknya terjerumus ke dalam najis dadah.

"Adik saya bukan budak kecil. Maksudnya, salah pergaulan, silap memilih teman, tapi saya rasa ada hikmahnya semua ini. Baik buat adik saya, baik buat kita keluarga, saya ambil kira ia sebagai satu teguran juga.



"Ya saya berpegang pada prinsip keluarga, yang pertama bahawa masalah keluarga masalah kita semua. Kami harus bersatu untuk menguatkan adik kami, bukan hanya mahu menyalahkan, meninggalkan, apalagi tidak peduli.

“Jadi saya sebagai abang, tetap pasang semangat untuk adik saya bersedia dengan apa pun yang terjadi dan bagaimana dia boleh menyelesaikan masalah ini," jelasnya kepada Kapan Lagi.

Tambahnya lagi, Pasha mengaku sedang berusaha untuk menenangkan hati ibu bapa mereka yang bersedih.

"Mereka semua sudah tahu. Alhamdulillah. Mana ada orang tua yang tak sedih melihat penderitaan seperti ini, pasti sedih. Saya sebagai anak yang lebih tua tetap berusaha menenangkan mereka," ujarnya.