,
Gaya Hidup

Digugurkan Dari Kempen Kasut Retro, Bella Hadid Upah Peguam Saman Adidas

Gempak
22/07/2024
10:25 MYT
Supermodel terkenal berdarah campuran Palestin, Bella Hadid dilaporkan mengupah sepasukan peguam untuk menyaman syarikat pakaian sukan berpangkalan di Jerman, Adidas.
Tindakan itu diambil selepas Adidas menggugurkan Bella daripada kempen keluaran terbaharu kasut retro berinspirasi Sukan Olimpik Munich 1972 selepas ia mendapat kritikan daripada kumpulan pro-Israel

BERITA TRENDING: Adidas Gugurkan Bella Hadid Daripada Kempen Kasut Retro Munich 1972

Sumber memberitahu US WEEKLY bahawa Bella akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Adidas atas kekurangan akauntabiliti awam mereka dalam menerbitkan kempen yang akan mengaitkan sesiapa dengan kematian dan keganasan yang berlaku semasa Sukan Olimpik Munich 1972.
Sumber itu menyatakan, "Bella amat menentang keganasan."
Ia menambah, Bella menyatakan rasa kecewa terhadap Adidas kerana mereka merujuk Olimpik 1972 tanpa mengiktiraf konteks sejarah terlebih dahulu.
Sukan Olimpik Munich 1972 dibayangi kematian 11 atlet Israel termasuk seorang anggota polis Jerman selepas lelaki bersenjata dari kumpulan Black September Palestin menceroboh perkampungan Olimpik dan menjadikan mereka tebusan.
Bella, 27, atau nama sebenarnya Isabella Khair Hadid memang lantang menyuarakan sokongannya terhadap hak Palestin sejak Israel melancarkan serangan balas menyasarkan orang awam terutama wanita dan kanak-kanak di Gaza sejak Oktober lalu.

BERITA TRENDING: Ini Jumlah Derma Yang Disumbangkan Gigi & Bella Hadid Untuk Palestin

BERITA TRENDING: Bella Hadid Akhirnya Bersuara, Tak Akan Berganjak Sokong Palestin - "Saya Menerima Ratusan Ugutan Bunuh"

BERITA TRENDING: Bella Hadid Mengaku Bedah Hidung Usia 14 Tahun, Warganet Kritik Ibunya: “Dia Ada Tempat Khas Di Ner*ka”

BERITA TRENDING: Bella Hadid Kongsi Foto Tak Bersolek & Menangis, Rupa-Rupanya Ini Yang Dialami Model Terkenal Ini...

Pembunuhan rakyat Palestin oleh tentera Israel di Gaza mendapat 'restu' daripada kerajaan Jerman yang menyokong kempen rejim Zionis dalam konflik itu.
Sikap Jerman itu yang turut membekalkan senjata berat kepada Israel telah membawa kepada dakwaan bahawa suara Palestin dipinggirkan.
Sumber: Agensi
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Tiada Lagi Sengketa, Sajat Syukur Dah Berbaik Dengan Mustika - “Sekarang Adik Saya Buat..”

gempak
06/09/2024
12:55 MYT
Usahawan kontroversi, Sajat meluahkan rasa syukur apabila dia dan adik, Mustika sudah kembali berbaik.
Viral

Apa Hukum Lelaki Pakai Bearing Pada Kemaluan? Ini Penjelasan Ustaz Azhar Idrus!

gempak
05/09/2024
11:20 MYT
Pendakwah terkenal Ustaz Azhar Idrus tampil menjelaskan mengenai hukum lelaki memasang implan atau ‘bearing’ yang diperbuat daripada besi pada bahagian kemaluan.
Hiburan

Kongsi Video Kereta Baru Sempena Hari Jadi, Ada Pula Netizen Tuduh As'ad Motawh Menunjuk - "Perlu Ke Photoshoot"

gempak
05/09/2024
09:55 MYT
Penyanyi dan pempengaruh media sosial, As’ad Motawh sekali lagi menarik perhatian ramai susulan perkongsiannya di Instagram sempena ulang tahun kelahirannya, baru-baru ini.
Hiburan

Berang ‘Orang Luar’ Masuk Campur Isu Rumah Tangga, Abang Tesla Bakal Saman 3 Individu

gempak
05/09/2024
05:55 MYT
Isu rumah tangga pempengaruh sensasi iaitu Abang Tesla dan kedua-dua isterinya masih menjadi bualan hangat netizen di media sosial.
Viral

Konten Lumba Olymput Dikatakan Tiada Faedah, Abang Siput Tak Sentap - “Kita Buat Pun Santai-Santai Sahaja…”

gempak
04/09/2024
21:55 MYT
Lelaki tular yang kini bergelar pempengaruh,  Muhammad Aswat Azdha Idris atau lebih dikenali sebagai abang siput tidak berkecil hati apabila ada yang melabelkan konten perlumbaan siput sedutnya itu tidak berfaedah.