Nama Baim Wong panas di media sosial selepas potongan video yang memperlihatkannya memarahi seorang warga emas dan memanggil individu tersebut sebagai ‘pengemis’ tular baru-baru ini.

Banyak pihak kecewa dengan apa yang telah berlaku, termasuk Perkumpulan Anti Diskriminasi Indonesia (PADI). Lebih memanaskan keadaan, ada yang ingin membuat laporan kepada Komnas HAM jika Baim gagal membuat permohonan maaf kepada individu yang bernama Suhud, 70, itu. Pelakon Nikita Mirzani juga menyarankan kes tersebut diserahkan kepada pihak berkuasa untuk siasatan.

Selepas memuat naik kenyataan yang dia tidak menyesal memarahi warga emas berkenaan, namun, Baim akhirnya mengalah dan membuat permohonan maaf menerusi hantaran di Instagramnya.



Terkait kontroversi pada waktu yang sama ketika kelahiran anak keduanya, suami Paula Verhoeben itu bermuhasabah diri dan merancang untuk bertemu semula dengan Suhud.

“Lahirnya Eldrago adalah momen saya untuk belajar. Ketika Allah memberi teguran untuk saya, bermakna Allah masih sayang dengan saya. Tidak ada perasaan yang lebih senang daripada sekarang. Tidak berhenti saya bersyukur dengan menyebut Alhamdulillah kerana kejadian ini.

“Maaf untuk kesalahan saya. Untuk Atuk Suhud, maaf ya… saya salah. Seharusnya saya boleh lebih sopan. Banyak saya belajar. Kalau memang diizinkan, insya-Allah saya mahu bertemu dan mohon maaf secara berdepan. Sekali lagi maaf,” tulisnya di Instagram.

Baim turut menulis buat Eldagro yang secara tidak langsung terkait dengan kontroversi yang dilaluinya itu. Baim berkata, apa yang berlaku tidak ada kaitan dengan anaknya.

"Untuk Kenzo Eldrago, momen ini ada ketika kamu lahir. Papah yakin, nanti kamu akan jadi anak yang kuat. Jangan kata disebabkan kamu lahir, Papah jadi begini dan anggap ini satu hal yang buruk. Terbalikkannya sayang. Papah bersyukur kejadian ini berlaku. Tak salah Papah menamakan kamu Eldrago. Kamu yang mengajar Papah untuk lebih menghargai kehidupan. Love you anakku. Maaf ya semuanya," tutupnya.

Terdahulu Baim menerima kecaman yang hebat apabila didakwa memarahi Suhud yang dikatakan mengemis wang daripadanya. Bagaimanapun, Suhud yang merupakan penjual buku-buku agama menafikan yang dia meminta wang daripada aktor popular berkenaan.

Sumber: KapanLagi

***Untuk kemaskini berita terkini, cepat & mudah, langgan saluran Telegram Gempak!
Dah mengundi artis kegemaran korang di AME 2021? Klik banner di bawah untuk mengundi!