,
Berita

Disangka Hilang, Budak 10 Tahun Rupanya Berjalan Ke Pusat Beli Belah

Gempak
23/07/2024
09:53 MYT
Seorang kanak-kanak lelaki berusia 10 tahun yang pada mulanya disangka hilang dari sekolahnya, ditemui selamat dan berada di sebuah pusat beli-belah, di Johor Jaya.

Berjalan Ke Pusat Beli-Belah

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan, Asisten Komisioner Raub Selamat, berkata kanak-kanak lelaki itu dilaporkan hilang oleh ibunya selepas didapati tidak menaiki bas sekolahnya untuk pulang seperti biasa, pada Selasa.

"Ibu kanak-kanak lelaki berkenaan membuat laporan sebaik sahaja anak lelakinya dikesan tidak menaiki bas sekolahnya seperti biasa.

"Siasatan dan pencarian di tempat berkaitan laluan pulang kanak-kanak dari sekolah segera dilakukan sepasukan polis sebaik menerima laporan ibunya.
"Kanak-kanak itu akhirnya telah ditemui dalam keadaan selamat oleh anggota polis serta ibunya yang menyertai pencarian di sebuah pusat beli belah di Johor Jaya pada jam 4.30 petang tadi.
"Kanak-kanak itu mengakui berjalan kaki dari sekolahnya ke pusat beli belah itu sejauh kira-kira tiga kilometer," katanya.
Terdahulu, kehilangan kanak-kanak itu tular apabila ahli keluarganya berkongsi mengenai insiden berkenaan.
Rakaman video kamera litar tertutup (CCTV) kanak-kanak itu yang memakai pakaian seragam sekolah berwarna putih dan berseluar biru gelap, yang dilihat berjalan seorang diri turut disertakan dalam notis kehilangannya yang tular.

BERITA TRENDING:Leo Jia Hui Ditemui Selamat!

​BERITA TRENDING:Kes Bunuh Farah Kartini: Unit Siasatan Forensik Jumpa Kunci Kereta

​BERITA TRENDING:Stroller Bayi Kembar Terjatuh Di Landasan Keretapi, Dua Maut! - "Tindakan Ayahnya Sangat Berani Walau Akhirnya ..."

​BERITA TRENDING:Kes Bunuh Farah Kartini: Suspek Disambung Reman Selama 7 Hari

Kehilangan kanak-kanak itu menyusul selepas kanak-kanak perempuan berusia enam tahun, Albertine Leo Jia Hui yang hilang di pusat perniagaan Eco Galleria, Iskandar Puteri dekat sini, Sabtu lalu, menggemparkan negara.
Bagaimanapun, Albertine Leo, dilaporkan diculik, berjaya ditemui di satu lokasi di Batang Kali, Selangor dalam keadaan selamat.
Sumber: Harian Metro
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Duit Berniaga Hilang Ketika Kemalangan, Azlan Komeng Rayu Dikembalikan - “Kami Harap Kejujuran Anda”

gempak
17/10/2024
21:45 MYT
Pelakon, Azlan Komeng memberitahu dia masih belum menerima sebarang maklumat tentang duit perniagaannya bernilai kira-kira RM10,000 yang hilang semasa kemalangan pada Sabtu lalu.
Berita

Peluk, Cium Pelajar Perempuan 12 Tahun, Polis Tahan Guru Penolong Kanan

gempak
15/10/2024
12:55 MYT
Polis menahan seorang Guru Penolong Kanan sebuah sekolah rendah di Ipoh, Perak, bagi membantu siasatan kes cabul terhadap seorang pelajar perempuan berusia 12 tahun.
Berita

Nahas Pelajar UiTM Dungun: Suami Pemandu Wanita Lega Permohonan Maaf Di Terima Baik

gempak
13/10/2024
23:55 MYT
Sedikit kelegaan dirasai suami kepada wanita yang dipercayai merempuh empat pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) Dungun Rabu lepas hingga menyebabkan tiga daripadanya maut, apabila dikhabarkan kesediaan keluarga mangsa menyambut permohonan maaf daripadanya.
Viral

Hilang 20 Tahun, Tangan & Kepala Ditemui Beku Dalam Peti Sejuk

gempak
13/10/2024
13:22 MYT
Penemuan tangan dan kepala di dalam ruangan beku peti sejuk di sebuah kediaman di Colorado, Amerika Syarikat merungkai misteri kehilangan seorang gadis 20 tahun lalu.
Viral

Tragedi UiTM Dungun: Wanita Disyaki Langgar Pelajar Direman 4 Hari

gempak
10/10/2024
14:25 MYT
Seorang wanita yang merempuh dua motosikal hingga menyebabkan kematian tiga pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) Kampus Dungun malam semalam, direman empat hari bermula hari ini.
BorakSeeni